ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از برگزاری موفقیت آمیز دومین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با شرکت قریب به ۱۲ هزار داوطلب در ۳۳ حوزه امتحانی به طور همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبرداد.

دکتر مریم حضرتی افزود: دومین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران ۲۵ شهریور در دانشگاه‌های علوم پزشکی مراکز استان‌ها به صورت همزمان برگزار شد و ۱۱ هزار و ۹۰۷ پرستار کارشناس، کارشناس ارشد و یا دکترای پرستاری، هوشبری و اتاق عمل در این آزمون شرکت کردند.
وی افزود: این آزمون با همیاری اعضای تیم نظام سلامت، با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی آزمون برگزار شد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران را براساس برنامه ششم توسعه و با هدف حفظ حقوق مردم با ارائه مراقبت‌های پرستاری با کیفیت و در دسترس به بیماران و مددجویان در بالین و در سطح جامعه، به واسطه کسب اطمینان از داشتن صلاحیت‌های لازم از نظر علمی، اخلاقی، انضباطی، جسمی و روانی توسط شاغلین حرفه پرستاری عنوان کرد.
خانم دکتر حضرتی همچنین ثبت اطلاعات کلیه پرستاران برای برنامه ریزی‌های مدیریتی، پیگیری وضعیت اشتغال و ردیابی شغلی پرستاران، امکان دسترسی به اطلاعات خطا‌های شغلی، حفظ و به روز نگه داشتن سطح علمی پرستاران، مطابقت با سیستم‌های ثبت بین المللی وحفظ عنوان پرستار حرفه‌ای را از مزایای آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران برشمرد.
وی افزود: فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تاکنون در ۷ مرحله، حدود ۴۰ هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای بر اساس کسب امتیاز بازآموزی صادر و مقرر شده است که از سال ۱۳۹۹ کسب صلاحیت علمی از طریق برگزاری آزمون سراسری جهت فارغ التحصیلان پرستاری سال ۹۶ به بعد و فارغ التحصیلان گروه‌های پرستاری سال‌های قبل از ۹۶ که موفق به کسب امتیاز لازم باز آموزی نشده اند، انجام گیرد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت تأکید کرد: اکنون داشتن پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای متقاضیان پست‌های مدیریتی و پرستاران متقاضی پروانه مراکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل الزامی است.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید