ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی گفت: مرکز درمان‌های نوین (ATMP) و آزمایشگاه سطح سوم‌ ایمنی زیستی در آستانه چهل و دومین سالگرد تشکیل این نهاد افتتاح شد.
دکتر رامین صرامی فروشانی، رییس پژوهشکده سرطان معتمد اظهار داشت: به‌رغم پیشرفت‌های پزشکی و شناسایی بسیاری از عوامل مؤثر در بروز سرطان، متأسفانه این بیماری با آهنگی نگران‌کننده در ایران و جهان رو به افزایش است و همچنان به‌عنوان بیماری‌ای صعب‌العلاج، دومین عامل مرگ‌ومیر انسان‌ها به شـمار می‌رود. بر این اساس، اسـتفاده از رویکردها و راهبردهای نوین درمان شامل ژن‌درمانی، ویروس درمانی و ایمنی درمانی سلولی (ATMP) ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای مهار این بحران تلقی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در این راستا، پژوهشکده سرطان معتمد با راه‌اندازی دپارتمان توسعه فناوری درمان‌های نوین (ATMP)، مسیری امیدبخش را در درمان سرطان‌های پیشرفته و صعب‌العلاج در کشور ترسیم کرده است.
این دپارتمان با جذب برترین محققان و فناوران حوزه ATMP با گرایش‌های ایمنی‌شناسی، ویروس‌شناسی و علوم سلولی کاربردی و تشکیل هیات بورد متخصصان بالینی متشکل از زبده‌ترین متخصصین آنکولوژی و جراح سرطان، همگام با پیشرفته ترین مراکز پژوهشی جهان، چندین پروژه جامع راهبردی در حوزه ژن درمانی- ویروس درمانی سرطان و ایمنی درمانی سلولی را تعریف و اجرا کرده است.
به گفته صرامی فروشانی با توجه به اهمیت هم افزایی توانمندی‌ها و گسترش همکاری‌های مشترک تحقیقاتی در این حوزه، دپارتمان ATMP پژوهشکده همچنین همکاری گسترده‌ای را با مراکز معظم علمی کشور به ویژه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و دانشگاه علوم پزشکی تهران شکل داده است.
رییس پژوهشکده سرطان معتمد تصریح کرد: از تازه‌ترین اقدامات پژوهشکده به عنوان قطب درمانهای نوین سرطان در کشور، راه‌اندازی مرکز ATMP و آزمایشگاه سطح سوم‌ ایمنی زیستی (BSL3) برای کار با عوامل زیستی پرخطر است که ان‌شاءالله مردادماه امسال همزمان چهل دومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی افتتاح می‌شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید