ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای نخستین بار ارتقای خدمات پرستاری در سرانه لایحه بودجه آمده است.

عباس عبادی، در هشتادمین اجلاس مدیران پرستاری گفت: تمرکز ما باید بیشتر در حوزه توانمندسازی باشد که بخشی از توانمندسازی توانمند کردن سازمان به لحاظ کمیت نیروی انسانی و بخشی دیگر کیفیت نیروی انسانی است.
وی اظهار داشت: : وزارت بهداشت به عنوان تولیت نظام سلامت وظایف پنج گانه ارتقاء سلامت، پیشگیری، درمان به موقع، توانبخشی و مراقبت تسکینی را برعهده دارد و به صورت تخصصی در حوزه پرستاری هدف اصلی این است که بتوانیم یک مراقبت ایمن و با کیفیت انجام بدهیم.
معاون پرستاری وزارت بهداشت مهمترین گام رسیدن به مراقبت ایمن که نشات گرفته از همان اهداف پنج‌گانه سلامت است را توانمندسازی عالی پرستاری دانست و افزود: یکی از راه‌های رسیدن به توانمندسازی نیز استمرار آموزش و دانش به روز است و سازمان توانمند سازمانی است که غیر از دانش، موانع خدمتی را شناسایی و بر آنها غلبه کند.
وی خطاب به پرستاران و سازمان های صنفی حوزه پرستاری گفت: باید بینش و نگرشمان را در مسیری که طی چند دهه گذشته گذراندیم تغییر بدهیم چرا که مردم شایسته خدمات روزآمد و مبتنی بر علم هستند بنابراین باید بستر آن فراهم شود.
عبادی یکی از مهمترین و بارزترین مشکلات پرستاری را کمبود نیروی انسانی نسبت به جمعیت و تخت دانست و تصریح کرد: این موضوع در کیفیت دریافت کننده خدمت موثر خواهد بود بنابراین حل معضل نیروی انسانی پرستاری هم رسیدن به مراقبت ایمن را مرتفع می سازد و هم فشار کار مصاعف را از دوش پرستاران کاهش خواهد داد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه باید دیالوگ درون و برون حرفه ای مان را تغییر بدهیم، گفت: باید از حق مردم برای عدم دریافت مراقبت کیفی دفاع کنیم. تمرکز ما باید بیشتر در حوزه توانمندسازی باشد که بخشی از توانمندسازی توانمند کردن سازمان به لحاظ کمیت نیروی انسانی و بخشی دیگر کیفیت نیروی انسانی در راستای آموزش های مستمر، اصلاح فرایندها و حذف فرایندهای زائد است.
وی با تاکید بر اینکه باید آموزش ها، تجهیزات و فرایندهایمان به روز شود، تصریح کرد: باید فرایندها بازطراحی شود و دائما ارتقاء یابد؛ در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی این اتفاق در حال انجام است. اگر نتوانیم خودمان را با دانش جدید تطابق بدهیم ممکن است دچار عقب ماندگی شویم.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید