ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: با موافقت مقام معظم رهبری، بودجه ویژه‌ای برای تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها اختصاص یافت که بزودی در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.
دکتر پیمان صالحی اظهار کرد: وزیر علوم در دیدار خود با مقام معظم رهبری، تقاضای حمایت مالی برای تقویت بخش پژوهش و آزمایشگاه‌ها را مطرح کرده بود که مورد موافقت معظم‌له قرار گرفت.
وی افزود: با موافقت مقام معظم رهبری اعتبار ویژه‌ای برای تقویت بخش تجهیزات آزمایشگاهی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت که اعتبار قابل توجهی است.
صالحی تاکید کرد: در سالیان گذشته اعتباری به بخش تجهیزات اختصاص نیافته بود و با اقدام اخیر بخشی از مشکلات حوزه پژوهش در دانشگاه‌ها رفع می‌شود.
معاون پژوهشی وزیر علوم به سخنرانی اخیر خود در اجلاس وزرای علوم و فناوری بیست و ششمین کنفرانس کمیسیون علم و فناوری آنکتاد که در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد، اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورهای حاضر در نشست از پیشرفت‌های ایران در علم و فناوری تعجب کرده و آن را تحسین کردند.
وی افزود: در این نشست گفتم پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ توجه زیادی به هموار کردن مسیر از طریق سرمایه‌گذاری زیاد در حوزه‌های علم، فناوری و نوآوری در ایران صورت گرفت و امروزه ایران در رتبه ۱۵ تولید علم دنیا قرار دارد.
صالحی گفت: به نمایندگی از وزارت علوم در نشست ژنو به برخی پیشرفت‌ها اشاره کردم از جمله اینکه؛ در دو دهه اخیر دولت ایران سیاست‌ها و برنامه‌های مختلفی را برای حمایت از نوآوری و ایجاد یک محیط فناورانه، طراحی و اجرا کرده است. در حال حاضر بیش از ۷ هزار شرکت دانش‌بنیان در زمینه فناوری‌های پیشرفته مانند نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، علوم شناختی و فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال هستند. علاوه بر این، ۵۸ پارک علم و فناوری، ۲۴۰ مرکز رشد، ۶۱ صندوق علم و فناوری به علاوه ۵۵ شتاب‌دهنده تخصصی، بخشی از دستاورد بزرگ کشور ما درحوزه سیاست‌های علم و فناوری است. علاوه بر این، استارتاپ‌های نوآور متعددی وجود دارند که در این محیط فناورانه، در حال رشد و توسعه هستند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید