ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

براساس آخرین اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش پزشکی، مدارک مورد پذیرش و منابع آزمون برخی رشته های کارشناسی ارشد گروه پزشکی با تغییر همراه بوده است.
رشته مهندسی کامپیوتر به لیست مدارک مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشته آمار زیستی اضافه شده است.
ضریب درس سازمان و مدیریت خدمات بهداشتی درمانی در رشته اقتصاد بهداشت به 3 تغییر یافته همچنین ضریب درس نظام سلامت و برنامه های جاری آن در رشته ارزیابی فناوری سلامت نیز به 3 تغییر پیدا کرده است.
درس پاتوبیولوژی از لیست مواد امتحانی آزمون رشته بیولوژی و کنترل ناقلین بیماریها حذف شده و ضریب درس حشره شناسی در این رشته به 5 ارتقا یافته است.
دو رشته "سلامت از دور" و " سلامت در حوادث و بلایا" به لیست رشته های مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 وزارت بهداشت اضافه شده است.
ضریب درس کنترل کیفی مواد غذایی در رشته علوم و صنایع غذایی (گرایش کنترل کیفی و بهداشتی) به 3 تغییر پیدا کرده است.
رشته فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی به لیست مدارک مورد پذیرش رشته فیزیولوژی پزشکی اضافه شده و درس زیست جانوری از مواد امتحانی آزمون این رشته حذف و درس آناتومی با ضریب 2 به لیست دروس امتحانی رشته فیزیولوژی اضافه شده است.
از این پس دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیز میتوانند در آزمون کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی شرکت نمایند.
ضریب درس سازمان و مدیریت بهداشت و درمان در رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی به 4 تغییر کرده است.
همچنین رشته جدیدی با عنوان "مددکاری اجتماعی کودک و نوجوان" به لیست رشته های مورد پذیرش ارشد بهداشت اضافه شده که طبق اعلام دفترچه، در صورت صدور مجوز گسترش در این رشته اقدام به پذیرش دانشجو خواهد شد.
ضرایب دروس رشته های مجموعه بهداشت محیط تغییر کرده و شرط ارائه سابقه کار بالینی برای شرکت در رشته های پرستاری مراقبتهای ویژه نوزادان، پرستاری اورژانس، پرستاری مراقبتهای ویژه و مدیریت پرستاری بر اساس رأی هشتاد و چهارمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی به تاریخ 1401/05/03 برداشته شده است.
برای شرکت در رشته تکنولوژی گردش خون همچنان نیاز به ارائه دو سال سابقه کار بالینی است که در صورت اعلام مراجع ذیربط برای این رشته هم این شرط برداشته خواهد شد.
رشته زیست فناوری به لیست رشته های مورد پذیرش آزمون ارشد بیوشیمی بالینی اضافه شده است. همچنین رشته زیست شناسی (گرایش علوم گیاهی) از لیست رشته های مورد پذیرش ارشد خون شناسی حذف شده است. ضریب درس ایمنی شناسی در رشته ایمنی شناسی به 4 و ضریب درس خون شناسی و بانک خون در رشته خون شناسی آزمایشگاهی به 5 تغییر کرده است. همچنین به لیست رشته های مجموعه علوم آزمایشگاهی (2)، رشته علوم انتقال خون اضافه شده است.
از این پس رشته زیست شناسی (گرایش علوم گیاهی) امکان شرکت در رشته ویروس شناسی پزشکی را نخواهد داشت و ضریب درس بیوشیمی بالینی برای این رشته به 1 تغییر یافته است.
از این پس رشته کارشناسی زیست شناسی (دبیری زیست شناسی) می تواند در رشته ارشد علوم تغذیه در بحران و حوادث غیرمترقبه شرکت نماید.
همچنین ضریب درس بیماریهای داخلی و جراحی مربوط به مامایی در رشته مامایی به 2 تغییر پیدا کرده است.
بر اساس جدیدترین اطلاعیه وزارت بهداشت نیز ضریب درس زبان برای رشته های کارشناسی ارشد شیمی دارویی، کنترل مواد خوراکی و آشامیدنی، ترکیبات طبیعی و دارویی دریایی 3 می باشد و ضریب این درس در رشته سم شناسی 2 خواهد بود.
در خصوص تغییرات منابع آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 وزارت بهداشت، بر اساس دفترچه جدید بسیاری از رشته ها با حذف و اضافه مواجه شده اند و برخی با تغییراتی جزئی همراه بوده اند.
در این میان رشته های ارتوز و پروتز (اعضای مصنوعی و وسایل کمکی)، انفورماتیک پزشکی، آمار زیستی، بینایی سنجی، بهداشت و ایمنی مواد غذایی، تاریخ علوم پزشکی، تکنولوژی گردش خون، علوم و صنایع غذایی، فناوری اطلاعات سلامت، فناوری تصویربرداری پزشکی، کاردرمانی، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)، مجموعه آموزش پزشکی، مجموعه فیزیک پزشکی، کنترل مواد خوراکی و آشامیدنی، شیمی دارویی، سم شناسی، ترکیبات طبیعی دارویی و دریایی نسبت به سال گذشته تغییری در منابع آزمون نداشته اند اما مابقی رشته ها در لیست منابع یک یا چند درس با تغییراتی همراه بوده اند. علی الخصوص رشته های مجموعه علوم آزمایشگاهی، مجموعه روانشناسی بالینی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، اقتصاد بهداشت، مددکاری اجتماعی، مهندسی بهداشت حرفه ای، مجموعه بهداشت محیط و فیزیولوژی با بیشترین تغییرات همراه بوده اند. سایر رشته ها نظیر مجموعه مامایی، مجموعه پرستاری، آموزش هوشبری و ... نیز با تغییراتی در سال ویرایش منابع یا تغییر در برخی دروس همراه هستند.
داوطلبان عزیز برای اطلاع دقیق از تغییرات رشته خود می بایست حتماً دفترچه اعلام منابع آزمون کارشناسی ارشد و فایل PDF مدارک مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 وزارت بهداشت را به دقت مطالعه نمایند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید