ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

14010205000163 Test PhotoN داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد از سازمان سنجش می‌خواهند که یک بار برای همیشه همانند کنکور سراسری منابع هر رشته را هر سال مشخص و اطلاع رسانی کنند تا عدالت آموزشی برای عموم دانش پژوهان تحقق ملموسی داشته باشد.

 

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد از سازمان سنجش می‌خواهند که یک بار برای همیشه همانند کنکور سراسری منابع هر رشته را هر سال مشخص و اطلاع رسانی کنند تا عدالت آموزشی برای عموم دانش پژوهان تحقق ملموسی داشته باشد.

حرفشان این است که مهمترین دغدغه دانشجویان عدم‌ اطلاع از منابع مشخص و ثابت کنکور کارشناسی ارشد و دکتری است که عامل عدم موفقیت خیلی از دانشجویان و اتلاف وقت و صرف هزینه‌های گزاف برای دسترسی و اطلاع از منابع است که همین امر علت اصلی وجود موسسات آموزشی و هزینه‌های زیاد کتب و کلاس‌های این موسسات است و می‌خواهند سازمان سنجش یک بار برای همیشه همانند کنکور سراسری منابع هر رشته را هر سال مشخص و اطلاع رسانی کند تا عدالت آموزشی برای عموم دانش پژوهان تحقق ملموسی داشته باشد.

این کاربران می گویند:

«مهمترین دغدغه دانشجویان عدم اطلاع از منابع مشخص و ثابت کنکور کارشناسی ارشد و دکترا است که عامل عدم موفقیت خیلی از دانشجویان و اتلاف وقت و صرف هزینه‌های گزاف برای دسترسی و اطلاع از منابع است که همین امر علت اصلی وجود موسسات آموزشی و هزینه‌های زیاد کتب و کلاسهای این موسسات است.»

مصطفی گَروسی می‌گوید: منابع کنکور ارشد مثل کنکور سراسری مشخص نیست و باید دانشجوی برتر دانشگاه های دیگر که رتبه خوبی را کسب کرده‌اند پیدا کنیم تا بگویند چه کتاب و متنی را خواندند که این هم قطعی نیست و طراح سوال سوالاتی را طرح می کند. برای مثال در رشته فلسفه طراح سوال از فلسفه اسلامی هم سوال طرح می‌کند.

وی می‌افزاید: منابع هرسال دست به دست می‌شود و خیلی باید زرنگ باشیم که ببنیم منابع امسال و سال بعد به چه گونه‌ای است که بخواهیم بخوانیم. در سایت‌های مختلف ۴۰ تا ۵۰ عنوان منابع معرفی می‌کنند که با عقل جور نیست که بخواهیم آن‌ها را بخوانیم و این دغدغه تمام دانشجویان ارشد و دکتری است.

 گَروسی در پایان می‌گوید: دانشگاه تهران منابعی را معرفی می‌کند که قطعی نیست و همه رشته‌ها را شامل نمی‌شود و اساتید هم اطلاعی ندارند تا بخواهند دانشجو را راهنمایی کنند. ما می‌خواهیم مانند کنکور سراسری چندماه قبل منابع را معرفی کنند تا از این بلاتکلیفی رها شویم.

یکتا حمیدی دانشجوی تربیت بدنی از دانشگاه علوم و تحقیقات می‌گوید: منابع اگر به صورت شفاف و دقیق بیان شود داوطلبان کنکور در وقتشان صرفه جویی می‌شود و راحت‌تر می‌توانند خودشان را برای کنکور آماده کنند.

* کسب رتبه مورد نظر 

وی می‌افزاید: اگر منابع مشخص باشد، دانشجویان آسان‌تر می‌توانند رتبه مورد نظرشان را کسب کنند اما زمانی که شما یک منبع مشخص نداشته باشید اطلاع ندارید که از کجا باید شروع کنید و چه کتاب‌هایی را تهیه کنید، ممکن است که برای یک کتابی زمان بگذاری اما آن منبع اصلی نباشد در این موقعیت شما زمانی را از دست دادید که باید صرف درس خواندن می‌شد.

حمیدی در پایان می‌افزاید: اگر منبع مشخص باشد از طرفی بسیار بهتر است و امید دانشجویان به قبولی نیز بیشتر می‌شود و خیالشان از بابت منبع آسوده است.

* مسؤولان منبع را برای داوطلبان روشن کنند

زهرا سلطانی دانشجوی کارشناسی تربیت معلم نیز می‌گوید: در منابع ارشد با مشکل ثابت نبودن منابع و عدم وجود منابع مشخص مواجه هستیم که در این موضوع باید بگویم که منابع ارشد برای من دانشجوی روانشناسی مشخص نیست و سازمان سنجش آموزش کشور در این موضوع باید تصمیم جدی بگیرد و برای داوطلبان منابع را روشن کند.

 وی می‌افزاید: بیشتر مشکل برای آزمون ارشد در ابتدا بسیاری از اساتیدند که منابع دلخواهی دارند و توجهی به آزمون کارشناسی ارشد ندارند. دوماً شرایط و همکاری‌های دانشگاه برای ایجاد فضا برای دانشجویانی که می‌خواهد ارشد شرکت کنند، بسیار ضعیف است.

سلطانی ادامه می‌دهد:  به نظرم باید اساتید را مکلف کنند که از روی منبع واحد تدریس کنند و نداشتن منبع آزمون کارشناسی ارشد داوطلبان را سردرگم می‌کند.

* نامشخص بودن منبع هزینه دانشجویان را افزایش می‌دهد

یکی دیگر از متقاضیان کنکور ارشد می‌گوید: زمان یک نکته مهم در رابطه با کنکور است، چه کارشناسی باشد چه ارشد و دکتری. باید به این نکته توجه داشته باشد که حتما زمان برای دانشجویان مهم است. 

وی می‌افزاید: من برای یک درس باید چند منبع  تهیه کنم که شاید یکی از آنها مهم باشد. باید چقدر هزینه کنم  تا کتاب را بخرم و چقدر زمان را از دست دهم تا چند نکته را متوجه شوم و این بسیار بد است.

یاسمن صداقت دانشجوی روزنامه نگاری سوره نیز می‌گوید: چند منبع در بازار موجود است اما یک منبع واحد وجود ندارد که به آسانی بتوانیم، بخوانیم و در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنیم.

* قیمت  نجومی منابع کنکور

وی می‌افزاید: کتاب‌های بسیاری در بازار موجود است، اما قیمت‌ها نجومی است. ما دانشجویان باید چند منبع مفید تهیه کنیم‌ تا بتوانیم کنکور خوبی را بدهیم. دوره کارشناسی ارشد یک دوره سخت و سرنوشت ساز برای همه داوطلبان است و باید منابع مشخص باشد تا دانشجویان و داوطلبان کنکور بهتری را ارائه دهند.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید