ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *


با گذشت ماه‌ها و کمتر شدن زمان برای مطالعه کنکور، استرس و نگرانی دانشجویان افزایش می‌یابد و همین استرس و اضطراب سبب سردرگمی داوطلب می‌شود، در این شرایط باید از یک برنامه‌ریزی اصولی استفاده کنید تا در نهایت به موفقیت برسید.

شروع مطالعه برای آزمون از اسفند ماه می‌تواند به نوعی آخرین فرصت برای موفقیت در آزمون باشد. شما با تلاش بسیار و مطالعه پیوسته می‌توانید بهترینِ خود در جلسه آزمون باشید. ما در این مقاله به روش مطالعه آزمون از اسفند ماه، روش برنامه‌ریزی اصولی و ... پرداخته‌ایم .
تعیین هدف خود از کنکور
چگونه از اسفند برای آزمون 1403 بخوانیم؟

هدف‌گذاری یکی از مهمترین فاکتورها برای شروع آزمون است، هر چقدر هدف با جزئیات و دقیق‌تر باشد میزان انگیزه و احتمال موفقیت شما نیز بیشتر خواهد بود. هدف‌گذاری گامی مهم برای شروع آزمون است که اکثر مشاوران و پشتیبان‌ها روی آن تاکید می‌کنند، زیرا اگر شما هدفی برای شروع خود نداشته باشید پس از مدتی انگیزه خود را از دست می‌دهید.

برنامه‌ریزی اصولی برای شروع آزمون از اسفند
برنامه‌ریزی اصولی برنامه‌ای است که تمام نکات در آن رعایت شده باشد، برای مثال برنامه‌ریزی باید گام به گام و با توجه به سطح علمی شما باشد. برای شروع برنامه‌ریزی مطالعاتی آزمون از اسفند، مهمترین نکته دقیق و شفاف بودن آن است، شما باید در برنامه‌ریزی تحصیلی تمام موارد مانند میزان مباحث برای هر روز، ساعت مطالعه روزانه، میزان مباحث برای هفته و ماه را مشخص کنید تا در زمان اجرا دچار سردرگمی نشوید.

ایجاد تعادل در تنوع درسی، مباحث و ساعت مطالعه هر درس با توجه به ضرایب
دانستن ضرایب به نحوی نقشه راه شماست و به شما می‌گوید که برای هر درس چقدر زمان بگذارید. باید به هنگام برنامه‌ریزی ضرایب دروس را در نظر بگیرید و با توجه به آن‌ها مباحث و ساعت مطالعه مورد نیاز آن مبحث را مشخص کنید.

بسیاری از داوطلبان به دلایل مختلف قصد شرکت در آزمون خرداد را ندارند. از جمله این دلایل می‌توان به وقت کم، تمام نشدن مباحث و... اشاره کرد. اما به جرات می‌توانیم بگوییم که این کار از بزرگ‌ترین اشتباهات سال کنکورتان خواهد شد. چرا که داوطلبان آزمون خرداد به نوعی سیاهی لشکر هستند و اکثر آنها مانند شما مباحث را به اتمام نرسانده‌اند. شما با شرکت در آزمون خرداد شانس بیشتری برای قبولی در آزمون را دارید.

برنامه‌ریزی برای شرکت در آزمون خرداد
تعداد کثیری از داوطلبانی که در این بازه مطالعه برای آزمون را شروع می‌کنند به دلایل مختلفی مانند کمبود زمان، بی برنامگی و... نمیخواهند در آزمون خرداد شرکت کنند، اما ما این کار را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم و شما تنها با مطالعه دروس تخصصی به صورت تستی و مفهومی و روزانه دو ساعت مطالعه درس زبان، می‌توانید به نتیجه مطلوبی برسید، از طرفی جمع زیادی از شرکت کننده های آزمون خرداد به نوعی سیاهی لشکر هستند و بسیاری از آنها به اتمام تمام مباحث نرسیده‌اند، اگر شما با یک برنامه‌ریزی پیوسته و عالی به مطالعه اصولی بپردازید به نتیجه مطلوبی خواهید رسید.

اهمیت مرور در برنامه‌ریزی
مرور همانند مطالعه، جزئی از مراحل یادگیری است و حتما باید در برنامه درسی وجود داشته باشد. یکی از مهمترین قسمت های برنامه‌ریزی شما، مرور است که بخش اعظم یادگیری نیز به آن مربوط می شود. شما با مرور می‌توانید از فراموشی مطالب و دوباره‌خوانی جلوگیری کنید.

تهیه بهترین منابع مطالعاتی
چگونه از اسفند برای آزمون 1403 بخوانیم؟

انتخاب بهترین منابع مطالعاتی یکی از چالش های داوطلبان آزمون وزارت بهداشت است.بهتر است انتخاب منابع، هوشمندانه و با شناخت از خود باشد. همچنین توصیه می‌کنیم که در ماه‌های پایانی از منابع سنگین و حجیم استفاده نکنید زیرا باعث نگرانی شما از بابت به اتمام رساندن کتاب می‌شود. علاوه بر مطالعه کتاب های تست، می‌توانید از سوالات آزمون سال‌های اخیر نیز استفاده کنید. پس از اتمام مباحث موردنظر، می‌توانید از کتاب‎‌های جمع‌بندی نیز استفاده کنید.

شرکت در آزمون های آزمایشی
شرکت در آزمون‌های آزمایشی یکی از روش‌ها برای ارزیابی شماست و به شما کمک می‌کند تا بفهمید که روی کدام مباحث تسلط دارید و کدام مباحث نیاز به مطالعه بیشتر دارد. اما فقط شرکت در آزمون های آزمایشی کافی نیست و مهمتر از آن تحلیل آزمون آزمایشی است.

کنکوری خواندن
تفاوت کنکوری خوانی با تشریحی خوانی از زمین تا آسمان است. به همین دلیل باید کنکوری خواندن را یاد بگیرید.برای کنکوری خواندن شما نباید مطالب را حفظ کنید و باید با مفهومی خواندن مطالب را به خاطر بسپارید. یک کنکوری هنگام مطالعه، حاشیه نویسی می‌کند، خلاصه نویسی می‌کند و همچنین برای فهم بهتر مطالب مفهومی، از مطالب در فضای مجازی هم استفاده می‌کند.

جمع‌بندی مطالب کنکور
یکی از روش‌های جمع‌بندی، شرکت در کلاس های جمع‌بندی است. شرکت در کلاس های نکته و تست اسفند معین به دلیل بررسی تمام مباحث و حل تست های سراسری ۵ سال اخیر و همچنین سوالات منتخب آزمون های آزمایشی و سوالات تالیفی، باعث یادگیری کامل مباحث می‌شود.

چگونه از اسفند برای آزمون 1403 بخوانیم؟

از جمله خصوصیات دوره نکته و تست اسفند معین :

ارائه برنامه مطالعه هفتگی که از سردرگمی و بی برنامگی شما جلوگیری می‌کند.

تکلیف و حل ویدیویی تکالیف که باعث تثبیت مطالب در ذهن دانشجو می‌شود.

دسترسی به دوره حل تست پیشرفته که در تقویت سرعت و خلاقیت در حل تست موثر است.

آزمون های مبحثی و جامع مرتب و برنامه ریزی شده که به یادگیری نحوه آزمون دادن و آشنا شدن با نقاط قوت و ضعف‌ کمک می‌کند.

این دوره به دلیل تکرار و تمرین و حل تعداد زیادی تست به جمع بندی و تثبیت مطالب در ذهن دانشجویان کمک می‌کند.

سخن پایانی
بسیاری از داوطلبان به دلایل مختلف در ماه‌های پایانی ، مطالعه آزمون را آغاز می‌کنند، شروع مطالعه آزمون از اسفند ماه و در نهایت موفقیت در آن، کاری عجیب و ناممکن نیست اما تلاش و پشتکار بسیار، انگیزه و تمرین میخواهد و شما با داشتن موارد این چنینی می‌توانید موفقیت در آزمون را از اسفند ماه به‌دست آورید و به هدف‌تان برسید.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید