ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دستیار معاون آموزشی وزیر علوم گفت:بدلیل نبود متقاضی ،  پذیرش دانشجو در بیش از ۸ هزار کد رشته محل کارشناسی ارشد صفر شد.

منیژه بهامیریان با بیان اینکه امسال ظرفیت پذیرش دانشجو در بیش از هزار کد رشته محل در مقطع کارشناسی صفر خواهد شد، گفت: در مقطع کارشناسی به علت اینکه میزان بیکاری نسبت به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر است میزان صفر شدن ظرفیت پذیرش دانشجو در کد رشته محل‌های بدون متقاضی به بیش از هزار عدد خواهد رسید.

دستیار معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در مقطع کارشناسی ارشد هم ظرفیت پذیرش دانشجو بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کد رشته محل صفر خواهد شد.

به گفته وی امسال در مقطع دکترا ظرفیت پذیرش دانشجو در ۱۰۳ کد رشته محل از ۷ نفر به ۳ نفر کاهش داده شد که این تعداد کد رشته محل شامل ۲۹ عنوان رشته تحصیلی با گرایش‌های مختلف است.

بهامیریان با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد هم مشابه سایر دانشگاه‌ها این اقدام در مقطع دکترا انجام خواهد شد، گفت: در دانشگاه آزاد از مجموع ۱۸۶ کد رشته محل ظرفیت پذیرش دانشجو در ۳۷ کد رشته محل صفر خواهد شد و ظرفیت پذیرش دانشجو در بقیه کد رشته محل‌ها هم از عدد ۷ به ۳ نفر کاهش داده خواهد شد.

وی افزود: در مقطع کاردانی به علت اینکه آموزش‌ها غالبا مهارت محور هستند و هر ساله بازنگری می‌شوند دیگر نیازی به تغییرات و صفر کردن ظرفیت پذیرش دانشجو در کد رشته محل وجود ندارد.

دستیار معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به صفر کردن ظرفیت پذیرش دانشجو در کد رشته محل‌ها در سال ۱۴۰۲ گفت: سال گذشته در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو در هزار و ۸ کد رشته محل صفر شد.

وی افزود: حدود ۲۱ هزار کد رشته محل بر مبنای دو عامل تقاضای اجتماعی کمتر که با پذیرش دانشجو در سه سال متوالی سنجیده می‌شود و رصد اشتغال زیر متوسط یعنی کمتر از ۵۰ درصد استخراج شده است که از این تعداد برخی کد رشته محل‌ها در حوزه‌های علوم انسانی، علوم پایه، امنیت غذایی و رشته‌هایی که در نقشه جامع علمی کشور ذکر شده‌اند مستثنی شده‌اند و تعداد کد رشته محل‌هایی که در لیست ساماندهی وزارت علوم قرار گرفته‌اند به حدود ۱۰ هزار کد رشته محل در مقاطع مختلف رسیده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، بهامیریان با تاکید براینکه هیچ کد رشته محلی حذف نشده است، گفت: صرفا ظرفیت پذیرش دانشجو در این کد رشته محل‌ها صفر شده است و اگر استانی متقاضی پذیرش دانشجو در هر سالی باشد و دارای یکی از فاکتورهای ۷۰ درصد امتیاز فرم پیوست اشتغال یا بورسیه بنگاه اقتصادی باشد می‌تواند ظرفیت پذیرش دانشجو در این کد رشته محل‌ها برای بازه زمانی مورد نیاز دوباره فعال کند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید