ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دبیر هیئت بورد پرستاری وزارت بهداشت، آخرین تغییرات اعمال شده در آزمون دکترای پرستاری سال ۹۸-۹۷ را اعلام کرد و گفت: دروس امتحانی شامل سه درس آمار و روش تحقیق با ضریب ۳، استعداد‌های تحصیلی با ضریب یک و مبانی مراقبت‌های پرستاری با ضریب ۵ است.
دکتر عباس عباس زاده گفت: در آزمون دکترای سال ۹۸-۹۷ در رشته پرستاری، دروس امتحانی شامل سه درس است که تعداد سؤال و ضرایب این دروس شامل، درس آمار و روش تحقیق با ۳۰ سؤال و ضریب ۳، درس استعداد تحصیلی با ۳۰ سؤال و ضریب یک و درس مبانی مراقبت‌های پرستاری شامل ۷۰ سؤال با ضریب ۵ است.
وی در پاسخ به حجم سؤالات بسیار داوطلبان آزمون دکترای پرستاری درباره دروس امتحانی و ضرایب آن افزود: جدول ضرایب آزمون دکترای سال ۹۸-۹۷ که از طرف سنجش وزارت بهداشت اعلام شده در بسیاری از رشته‌ها تغییراتی داشته است و در رشته پرستاری نیز تغییراتی در دروس و ضرایب آن اعلام شده است.
دبیر هیئت بورد پرستاری وزارت بهداشت گفت: بنابراین به طور طبیعی دروسی که درسال‌های قبل در آزمون دکترای پرستاری مثل نظریه‌های مدیریت، نظریه‌های آموزشی یا فلسفه و نظریه‌های پرستاری داشتیم دیگر در آزمون دکترای سال ۹۸-۹۷ وجود نخواهد داشت و جایگزین آنها، سه درس آمار و روش تحقیق، استعداد‌های تحصیلی و مبانی مراقبت‌های پرستاری خواهد بود.
وی افزود: همچنین وزارت بهداشت در مقطع phd برای هیچ رشته‌ای منبع خاصی اعلام نکرده است و داوطلبان می‌توانند هر کتاب معتبری را که در این دروس وجود دارد مطالعه کنند.
دکتر عباس زاده تصریح کرد:، اما در مورد درس مبانی مراقبت‌های پرستاری که بیشترین سؤالات و ضرایب به این درس اختصاص دارد، داوطلبان باید بدانند این درس معادل Fundamentals of Nursing یا Basic Nursing است و در کتاب‌هایی با این عناوین می‌توان مطالب مربوط به این درس را مطالعه کرد.
دبیر هیئت بورد پرستاری افزود: البته سؤالات به گونه‌ای طراحی شده که در برگیرنده مبانی اصلی حرفه پرستاری است و مطالعه فهرست کتب مذکور می‌تواند مشخص کند که ۷۰ سؤالی که در درس مبانی مراقبت‌های پرستاری لحاظ خواهد شد به چه ترتیبی است و سؤالات نیز در خصوص این درس به شکلی طراحی می‌شود که تمامی فصول را در برگیرد و تنها محدود به یک قسمت خاص نباشد.
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه تحصیل در مقطع phd نیازمند تسط به زبان انگلیسی است بنابراین از داوطلبان درخواست داریم، کتب را به زبان انگلیسی تهیه و مطالعه کنند تا هم در پاسخگویی به سؤالات کمک کند و هم در درک بهتر حرفه پرستاری برای داوطلب مؤثر باشد. این کتب در کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها موجود است و نسخه‌های الکترونیکی آن‌ها نیز قابل دسترسی است.
دکتر عباس زاده، ارزش آزمون کتبی را در آزمون سال آینده در مقطع دکترا ۵۰ درصد عنوان داشت و گفت: ۵۰ درصد دیگر مربوط به آزمون شفاهی است که از بین پذیرفته شدگان آزمون کتبی مصاحبه به عمل می‌آید و این آزمون نیز مشابه آزمون امسال و به صورت ایستگاهی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: تلاش بر این است که درس مبانی مراقبت‌های پرستاری در برگیرنده مباحث پایه‌ای رشته پرستاری باشد که در همه رشته‌های کارشناسی ارشد پرستاری و کارشناسی پرستاری، این مبانی کاربرد دارد و دانستن آن برای یک پرستار در هر مقطعی لازم است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید