ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان برای شرکت در آزمون دکتری می توانند در یکی از گروه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و گروه زبان ثبت نام کنند.
حسین توکلی افزود: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1397 در این هفت گروه آموزشی و 246 کد رشته امتحانی است و داوطلبان تا سه شنبه هفتم آذر مهلت دارند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در یکی از این گروه ها ثبت نام کنند.
وی اظهار داشت: پذیرش دانشجو در دوره دکتری نیمه متمرکز در دوره های روزانه، نوبت دوم یا شبانه، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها صورت می گیرد و هر داوطلب می تواند فقط در یک کدرشته امتحانی متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد خود ثبت نام و در آزمون آن شرکت کند.
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 1397 در روز جمعه چهارم اسفند 96 در یک نوبت و در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.
وی همچنین گفت: سطح سوالات اطلاعات اختصاصی در مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته و مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی و با ضریب چهار خواهد بود و به همین ترتیب آزمون زبان با ضریب یک و آزمون استعداد تحصیلی با ضریب یک اعمال خواهد شد.
توکلی افزود: اجرای مرحله اول آزمون، متمرکز و توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سایر مراحل توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی صورت خواهد گرفت.
وی گفت: پس از برگزاری آزمون کارنامه ای شامل نمرات خام، طراز، نمره کل و سایر اطلاعات در هفته آخر فروردین 1397 در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 97 بر اساس قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور مصوب 18 اسفند 94 مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دو مرحله برگزار می‌شود.
به گفته توکلی در دکترای ناپیوسته آموزشی پژوهشی نیز نمره آزمون متمرکز 50درصد در نمره کل ملاک گزینش موثر خواهد بود و سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری 20 درصد، مصاحبه علمی و سنجش عملی نیز 30 درصد خواهد بود.
وی اضافه کرد: در دکتری ناپیوسته پژوهش محور نیز آزمون متمرکز که توسط سازمان سنجش برگزار می شود، 30 درصد اثر خواهد داشت و سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری 20 درصد، مصاحبه علمی و سنجش عملی 30 درصد، تهیه طرح واره نیز 20 درصد خواهد بود که بر اساس این وضعیت با توجه به کد رشته محل هایی که داوطلب انتخاب خواهد کرد، گزینش انجام می شود و کسانی که واجد شرایط باشند برابر ظرفیت های اعلام شده در صورت پذیرفته شدن فهرست آنها نیز در دهه اول شهریور 97 اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید