ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

وزیر علوم گفت: ما انتظار داریم که اعتبارات خاصی در اختیار سازمان امور دانشجویان قرار گیرد تا ما بتوانیم برای هر دانشجوی دکتری یک فرصت مطالعاتی خارجی یا داخلی مهیا کنیم.


محمدعلی زلفی‌گل گفت: در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از طریق پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله دکترا، هم شیوه پژوهش را به دانشجویان آموزش می‌دهیم، هم تحلیل نتایج آزمون‌ها و پژوهش‌ها را به دست می‌آورند و هم با شیوه مستندنگاری و شیوه انتشار فعالیت علمی آشنا می‌شوند. البته در کنار فعالیت آموزشی و پژوهشی، فرهنگ هم جایگاه محوری دارد.
وزیر علوم گفت: تحقیقات را به سه دسته تقسیم می‌کنند؛ تحقیقات بنیادی، تحقیقات کاربردی و تحقیقات توسعه‌ای، در دوره‌ای از زمان بیشتر دانشگاه‌های و مراکز آموزشی و پژوهشی ما تحقیقات بنیادی انجام می‌دادند و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا بر مبنای تحقیقات بنیادی انجام می‌شد و منجر به رشد علمی کشور می‌شد.
وی با اشاره به اینکه خروجی تحقیقات بنیادی هم در دنیا دستیابی به مرجعیت علمی است، گفت: خوشبختانه باعث افتخار است که امروز می‌توانیم اعلام کنیم در سال ۲۰۲۱ که به تازگی تمام شده، بیش از ۷۶ هزار سند علمی بین المللی توسط محققان ایرانی منتشر شده و رتبه پانزدهم را در پایگاه استنادی اسکوپوس کسب کرده‌ایم.
وی گفت: کشور ما حدود یک درصد جمعیت دنیا را دارد ولی بیش از دو درصد علم دنیا را تولید می‌کنیم و با افتخار باید اعلام کنم که هم اکنون، بسیاری از دانشمندان ما در دنیا مرجع هستند و از این ۷۶ هزار سند علمی که منتشر شده بیش از ۳۰ درصد با مشارکت دانشمندان ایرانی انجام شده است.
زلفی‌گل گفت: هنگامی این میزان مقاله علمی با مشارکت گروه یا گروه‌های بین‌المللی منتشر می‌شود به معنای این است که مرجعیت علمی دانشمندان ما در سطح بین‌المللی پذیرفته شده است.
وی فراهم کردن فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور برای نخبگان را اقدام مثبت دانست و گفت: ما انتظار داریم که اعتبارات خاصی در اختیار سازمان امور دانشجویان قرار گیرد تا ما بتوانیم برای هر دانشجوی دکترا یک فرصت مطالعاتی خارجی یا داخلی مهیا کنیم.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید