ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر کارشناسان علوم آزمایشگاهی کشور به وزارت بهداشت پیرامون بازگشت دکترای حرفه‌ای رشته علوم آزمایشگاهی، کمیته‌ای برای بررسی و نیاز سنجی این موضوع در نظرگرفته شد.
دکتر غلامرضا حسن زاده افزود: رشته علوم آزمایشگاهی یک رشته مهم و کاربردی در نظام سلامت است که دروس و کارآموز‌های تخصصی دارد و علاوه بر تشخیص در درمان هم به پزشک کمک می‌کند.
وی ادامه داد: تلاش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر این است که این رشته کیفیت و دقت بیشتری داشته باشد.
حسن زاده با بیان اینکه اهمیت رشته علوم آزمایشگاهی در دوران همه گیری وبحران کووید ۱۹­در جهان روشن شد، ادامه داد: در تشخیص بیماری کرونا متخصصان علوم آزمایشگاهی کمک زیادی به جامعه پزشکان کرد و در دوران همه گیری کرونا، متخصصان این رشته شهدایی نیز داشتند.
وی گفت: در دهه ۶۰ مصوبه‌ای وجود داشت که کاردان علوم آزمایشگاهی بتواند مستقیما کارشناسی ارشد و در حقیقت دکترای حرفه‌ای شرکت کنند و تعداد زیادی از افرادی که در مقطع کاردانی بودند طبق این مصوبه موفق به اخذ دکترای حرفه‌ای علوم آزمایشگاهی شدند.
حسن زاده افزود: این برنامه به علت نیاز کشور در مناطق محروم و جنگ زده تا سال ۷۴ ادامه داشت، اما در همان زمان شورای برنامه ریزی آموزش پزشکی به این نتیجه رسیدند که مقطع کارشناسی برای این رشته کارآمد‌تر و کم هزینه‌تر از دکترای حرفه‌ای است و به همین جهت مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه‌ای این رشته متوقف شد.
دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت ادامه داد: از سال ۷۴ تا امروز دکترای حرفه‌ای این رشته متوقف شده، اما فارغ‌التحصیلان کارشناسی علوم آزمایشگاهی می‌توانند در کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای رشته‌های مرتبط ایمونولوژی، بیوشیمی، هماتپلوژی، میکروب شناسی و ویروس شناسی و رشته‌های دیگر شرکت کنند و به آزمایشگاه ورود کنند و فعالیت دانشگاهی خود را نیز ادامه دهند.
حسن زاده گفت: کارشناسان علوم آزمایشگاهی مکرر به وزارت بهداشت مراجعه کردند و خواستار راه اندازی مجدد دکترای علوم آزمایشگاهی شدند که مقرر شد این موضوع بررسی و نیاز سنجی شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید