ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: برنامه آموزشی مقطع دکتری حرفه‌ای انتقالی فیزیوتراپی به تأییدوزارت بهداشت رسیده و پذیرش دانشجو در سال جاری آغاز خواهد شد. احمد مؤذن زاده،رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران به برگزاری سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران اشاره کرد و افزود: شعار کنگره امسال «دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی؛ افقی روشن‌تر، توانمندی بالاتر و خدمتی شایسته‌تر» انتخاب شده و به همت انجمن فیزیوتراپی ایران و با همکاری ۱۷ دپارتمان دانشگاهی فیزیوتراپی در سطح کشور برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: همچنین در میزگردی در این همایش بحث دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی و منافع آن برای نظام سلامت مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و با ارتقا فیزیوتراپی به مقطع دکترای حرفه‌ای طبیعتاً فیزیوتراپی ایران می‌تواند در جایگاه جهانی مطلوب خودش قرار بگیرد، به این صورت که در خط مقدم خدمات بهداشتی و درمانی هم در بعد پیشگیری هم در بعد درمان و هم در بعد بازتوانی و توانبخشی بیماران نقش آفرینی کند.

وی گفت: امیدواریم در یک بازه زمانی سه ساله بتوانیم حداقل شاهد ورود حدود هزار فیزیوتراپیست کشور از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به مقطع دکترای حرفه‌ای باشیم که با ادامه این روند و شروع پذیرش دانشجو از کنکور سراسری برای مقطع پایه دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به نوعی سطح پایه فیزیوتراپی در کشور به مقطع دکترای حرفه‌ای که مقطع جهانی و استاندارد فیزیوتراپی است، ارتقا پیدا خواهد کرد.

مؤذن زاده ادامه داد: کشور ما با توجه به وجود بیش از ۴۰۰ فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی و ۱۷ دپارتمان دانشگاهی که احتمالاً تا دو سال آینده تعداد آنها به ۲۰ دپارتمان خواهد رسید، این امکان را دارد که بتواند به عنوان هاب منطقه‌ای علمی و آموزشی فیزیوتراپی خودش را در منطقه خاورمیانه مطرح کرده و در این زمینه کشور ما این آمادگی را هم دارد که در عرصه آموزش دانشجویان کشورهای همسایه و اطراف در دپارتمانهای دانشگاهی فیزیوتراپی نقش‌آفرینی کند.

وی در پاسخ به این سوال که اهمیت ارتقا دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی چقدر می‌تواند در ارائه خدمات به مردم تأثیرگذار باشد، گفت: در مقطع دکترای حرفه‌ای دقیقاً هدف افزایش دانش و توانمندی‌های علمی مبتنی بر شواهد بالینی فیزیوتراپیست ها است، به این صورت که همکاران ما در عرصه غربالگری، ارزیابی و برنامه‌ریزی برای تشخیص مشکلات اسکلتی عضلانی و بیماری‌های مرتبط با سیستم‌های حرکتی بتوانند مطابق علم روز فیزیوتراپی دانش خود را افزایش دهند و اینکه فیزیوتراپی علاوه بر اینکه در عرصه بازتوانی و توانبخشی نقش‌آفرینی کند، در عرصه پیشگیری و درمان هم بتواند اثربخشی خودش را اثبات کند.

مؤذن زاده افزود: طبیعی است که منافع افزایش توانمندی های بالینی و حرفه‌ای فیزیوتراپیستها در درجه اول برای نظام سلامت و بیماران است که می‌توانند از خدمات با کیفیت‌تر و مطلوبتری برخوردار شوند و در درجه دوم اعضای جامعه فیزیوتراپی هم مطابق برنامه‌ریزی که بورد فیزیوتراپی ایران انجام داده به تدریج می‌توانند خودشان را به سطح علمی دکترای حرفه‌ای برسانند و عقب ماندگی که به نوعی ما نسبت به کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا یا انگلستان و تعدادی از کشورهای منطقه مثل عربستان و پاکستان داشتیم، جبران شود و ما می‌توانیم در بالاترین سطح علمی فیزیوتراپی، بهترین خدمات درمانی را به مردم عزیزمان ارائه بدهیم.

سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۲ آبان ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

رئیس سی و چهارمین کنگره فیزیوتراپی ایران ادامه داد: همچنین با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی در نظر داریم آخرین یافته‌های علمی و بالینی در ارتباط با رشته فیزیوتراپی را به همکاران  فیزیوتراپیست در سطح کشور و همچنین کشورهای همجوار و دوست منتقل کنیم.

وی افزود: برآورد ما در ارتباط با کنگره این است که بیش از سه هزار فیزیوتراپیست از اقصی نقاط کشور و همچنین همکارانی از کشورهای همجوار در این گردهمایی علمی شرکت خواهند کرد، همچنین نمایشگاه بزرگ تجهیزات فیزیوتراپی، توانبخشی و پزشکی در حاشیه این کنگره برپا خواهد شد که امیدواریم مورد توجه همکاران فیزیوتراپیست و سایر رشته های پزشکی و توانبخشی قرار گیرد.

مؤذن زاده به محورهای مورد بحث در سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران اشاره کرد و گفت: اخلاق حرفه‌ای، بایدها و نبایدها در فیزیوتراپی،فیزیوتراپی در اختلالات عضلانی اسکلتی و همچنین نقش فیزیوتراپی در بیماری‌های قلبی عروقی و تنفسی، فیزیوتراپی در اختلالات کف لگن، فیزیوتراپی در بیماری‌های کودکان، فیزیوتراپی در آسیب‌های ورزشی و سالمندان و همچنین نقش فیزیوتراپی در سوختگی و جراحی‌های ترمیمی و در نهایت نقش فیزیوتراپی در سیستم‌های بهداشتی و پیشگیری از بروز بیماری، محورهای اصلی کنگره امسال خواهند بود.

وی  افزود: با توجه به اینکه اخیراً برنامه آموزشی مقطع دکترای حرفه‌ای انتقالی فیزیوتراپی به تأیید شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت و به امضای مقام محترم وزارت بهداشت رسیده، پذیرش دانشجو در این مقطع به امید خدا از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

مؤذن زاده گفت: در این کنگره بنا داریم که بحث دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی و مزایایی که این ارتقا سطح علمی برای افزایش دانش و توانمندی بالینی جامعه فیزیوتراپی و همچنین افزایش کیفیت خدمات درمانی و به روز بودن خدماتی که فیزیوتراپیست ها به مردم و بیماران ارائه می‌دهند، مطالبی را به تفصیل مطرح کنیم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید