ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور عنوان کرد: رشته علوم اعصاب جزو علوم پیشتاز محسوب می شود و حرف های جدید در حوزه های مختلف از جمله اداره حاکمیت دارد و پیشنهاد می شود دولتمردان در تیم های کارشناسی در برخی مذاکرات از دانشمندان نوروساینس (علوم اعصاب) نیز بهره مند شوند.وی با تشریح جایگاه ویژه هوش مصنوعی در رشته علوم اعصاب ادامه داد: توانمندی هوش مصنوعی می‌تواند در آینده برای تأثیرگذاری در اداره کشورها همچون پیام رسان‌های جهانی برعهده گرفته و در آینده ای نزدیک در حوزه پزشکی به جای مشاهده برگه آزمایش بیماران، باید با مشاهده برگه ژنتیک بیمار به تشخیص و معالجه اقدام کرد. بنابراین باید اهمیت نوروساینس (علوم اعصاب) به خصوص از سوی سیاست‌گذاران نیز مورد توجه قرار گیرد.

 در زمینه حفظ تولیت آموزش پزشکی در این وزات‌خانه توجه بیشتری شود.

خرازی: بیمار در مراجعه به پزشک نباید با یک ماشین مواجه شود

در ادامه این مراسم دکتر سید کمال خرازی استاد و عضو هیئت علمی بازنشسته دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران به‌عنوان یکی از فعالین مهم حوزه علوم شناختی عنوان کرد: نقش کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی برای تشویق دانشجویان در معرفی دستاوردهای دانش نوروساینس (علوم اعصاب) و علوم شناختی بسیار اهمیت دارد.

وی با تشریح جایگاه و کاربرد هوش مصنوعی در حوزه تحلیل داده و فناورهای نوین مرتبط با حوزه علوم شناختی ادامه داد: در سند جامع علم کشور در بند الف این سند توجه ویژه ای به جایگاه علوم اعصاب شده است و باید امکانات بیشتری نیز از سوی سیاست‌گذاران به این مقوله شود.

خرازی با اشاره به سرمایه گذاری بیشتر در حوزه علوم اعصاب در بخش بالینی تصریح کرد: باید آموزش بیمار در مورد مغز بیشتر شود زیرا بیماران باید آگاه شوند که چگونه از مغز خوب به خوبی استفاده کنند تا بیماری‌شان سریع تر بهتر و درمان شود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه پزشکان در نزد بیماران عنوان کرد: بیمار نباید در زمان مراجعه به پزشک با یک ماشین روبرو شود بنابراین تفاوت مهمی در مواجه پزشک با بیماران در مقایسه با هوش مصنوعی با بیماران وجود دارد، زیرا هوش مصنوعی نمی‌تواند بیماری‌های القایی را به مانند انسان تشخیص دهد.

پازوکی: دانشگاه علوم پزشکی ایران با پوشش 9 میلیون نفر جایگاه ویژه‌ای در تولید علم دارد

در ادامه این مراسم دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با اشاره به اهمیت سند جامع علمی کشور که علم نوروساینس (علوم اعصاب) را بسیار مورد توجه قرار داده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با تحت پوشش داشتن جمعیتی حدود 9 میلیون نفر جایگاه ویژه ای در تولید علم دارد.

وی با اشاره به تلاش‌های دکتر خرازی برای ورود بیشتر حوزه بالین دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه علم نوروساینس (علوم اعصاب) در سند جامع علمی کشور که در سال‌های اولیه دانشگاه‌های وزارت علوم زودتر ورود کرده بودند، افزود: یکی از انتظاراتی که از دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی می‌توان داشت بازبینی پیش نویسی برای بازنگری سند جامع علمی کشور است، با وجود اینکه در یک دهه گذشته اقدامات خوبی بر اساس این سند در کشور رخ داده است.

جغتایی: جایگاه اول ایران در منطقه و 17 جهان در نوروساینس (علوم اعصاب)

در ادامه این مراسم محمدتقی جغتایی رئیس دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی نیز با اشاره به جایگاه اول ایران در حوزه نوروساینس (علوم اعصاب) در منطقه و همچنین جایگاه هفدهمین در جهان گفت: مطالعات نوروساینس (علوم اعصاب) بسیار پرهزینه است و باید سیاست‌گذاران در این زمینه بیشتر حمایت کنند.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های بین المللی در دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی از جمله یک شرکت چینی افزود: تقویت زیرساختارها و تقویت نیروی انسانی متخصص در نوروساینس (علوم اعصاب) در کشور بسیار ضروری است.

مهدوی: راه‌اندازی سه آزمایشگاه جدید نوروساینس (علوم اعصاب)

در ادامه این مراسم دکتر سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با توضیح اولویت‌های این ستاد از جمله تربیت و تامین نیروی متخصص، توسعه و گسترش زیرساخت‌ها و ورود فناوری و ابزارهای شناختی به بازار خدمات به تشریح برنامه‌های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی از جمله راه‌اندازی سه آزمایشگاه جدید در رشته نوروساینس (علوم اعصاب) در کشور پرداخت.

گفتنی است، در دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی از اساتید به‌نام نوروساینس (علوم اعصاب) از جمله دکتر فرشته معتمدی، دکتر عبدالرحمن نجل رحیم، دکتر محمد رضا زرین دست و کیمیا احمدی دانش آموزی که رتبه سوم جهانی دانش مغز در سال 2023 را کسب کرده بود، تقدیر به عمل آمد. 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید