ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

از دانشگاهها برای رشته های پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی و داروسازی افزایش ظرفیت خواسته شده ولی این میزان طی چند سال اخیر برای رشته های پزشکی و پرستاری بیش از 30% افزایش نبوده است.
پیرو ابلاغ آیین نامه تربیت پرستار در بیمارستان ها و موضوعات مطرح شده دراین خصوص، دکتر علیرضا ایرج پور، مسوول کارگروه توسعه آموزش پرستاری درخصوص این آیین نامه و اقدامات صورت گرفته در این راستا توضیحاتی ارائه کرده که در ادامه بدان پرداخته می شود.
یک نکته اساسی ظرفیت دانشکده های پرستاری از حیث استاد و امکانات است که برای بهره برداری از آئین نامه ابلاغ شده لازم است توجه ویژه به تأمین اعضاء هیأت علمی و امکانات اعم از فضای فیزیکی و تجهیزات بشود. بدون تردید افزایش تربیت دانشجویان با صلاحیت و توانمند، نیازمند افزایش تعداد استاد و امکانات است که می بایستی برای موفقیت در تأمین دانش آموختگانی توانمند به این موضوع توجه گردد.
طی چند سال اخیر هیچگاه بحث دو تا سه برابر کردن ظرفیت مطرح نبوده، البته متناسب با اعلام نیاز و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز برای طرحهای توسعه بیمارستانها و همچنین طرح تحول سلامت درحوزه بهداشت و درمان که در سالهای اخیر در دولت یازدهم درراستای پاسخ به مطالبات جامعه صورت گرفته، از دانشگاهها برای رشته های پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی و داروسازی افزایش ظرفیت خواسته شده ولی این میزان طی چند سال اخیر برای رشته های پزشکی و پرستاری بیش از 30% افزایش نبوده و البته برای مناطق محروم هم ظرفیت بومی درنظر گرفته شده است. بنابراین بنده با اطلاع دقیق موضوع افزایش ظرفیت دو تا سه برابر را رد می کنم.
موضوع تربیت پرستار در بیمارستان به نحوی که الان عده ای برداشت کرده اند نیست. در آئین نامه مورد اجماع در گردهمایی رؤسای دانشکده های پرستاری، اعضای بورد پرستاری و نهادهای مدنی و علمی حرفه پرستاری در سال 1394 در اصفهان؛ بوضوح روند کار تشریح شده است که بیمارستانهای متقاضی همکاری با دانشکده ها با دراختیار قرار دادن عرصه بالینی خود در تربیت دانشجویان پرستاری مشارکت کنند و طبیعتاً تولیت تربیت دانشجو بعهده دانشکده های پرستاری خواهد بود. در همین بخشنامه نیز اجرای آیین نامه مذکور مورد تاکید قرار گرفته است.
همانگونه که در آئین نامه هم قید شده، بیمارستان می تواند پس از انعقاد تفاهم نامه با دانشکده پرستاری از میان دانشجویان تعدادی را متناسب با ظرفیت درخواستی به بورس خود در آورد تا عملاً دانشجویان از زمان بورسیه شدن کمک هزینه دریافت کنند و در این صورت، دوره طرح نیروی انسانی و تعهدات خود را که در شرایط معمول در محل مورد نیاز دانشگاه که عمدتاً مناطق محروم است در محل بیمارستان همکار بگذرانند. ضمناً بیمارستان بواسطه وجود قرارداد با دانشکده می توانند علاوه بر برنامه ریزی برای تامین نیروهای آتی خود، از دوره کارورزی دانشجویان (البته با رعایت استانداردهای آموزشی) بهره ببرد بطوریکه در سال آخر دانشجو با رعایت اهداف آموزشی درهمان بیمارستان محل تعهد کارورزی می کند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید