ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با حقوق استادان دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافقت کردند.
بررسی موارد اصلاحی شورای نگهبان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ و برای تامین نظر این شورا در دستور کار روز سه شنبه نمایندگان قرار گرفت و «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» نایب رییس مجلس تذکر «علیرضا منادی سفیدان» رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را وارد دانست و نمایندگان با جایگزین شدن عبارت «همسان سازی» با «متناسب سازی» حقوق اعضای هیات علمی با دانشگاه علوم پزشکی با ۱۳۶ رأی موافقت کردند.
منادی سفیدان با استناد به ماده ۱۹۹ آیین نامه داخلی مجلس در تذکر خود گفت: برای حمایت از اساتید دانشگاه، مصوبه همسان سازی توسط کمیسیون تصویب شد و شورای نگهبان مطرح کرده است همسان سازی با چه موردی است؟ بنابراین باید در لایحه بودجه قید شود این همسان سازی با حقوق اساتید دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است اما در لایحه بودجه کلمه متناسب سازی درج شده است.
رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در این باره توضیح داد: نظر کمیسیون تلفیق برای اعضای هیات علمی همسان سازی است و فقط در زمینه بازنشستگان لشگری و کشوری که همسان سازی آنها در سال جاری انجام شد، از کلمه متناسب سازی استفاده شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در بند (و) تبصره ۲ مقرر شد درآمد و هزینه ها مشخص شود که بر اساس آن ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از طریق واگذاری سهام کسب درآمد می شود و از این مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان آن برای رد بدهی دولت به تامین اجتماعی و همسان سازی حقوق بازنشستگان هزینه می شود و ۴۱ هزار میلیارد دیگر آن برای باقی موارد در نظر گرفته خواهد شد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید