ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

در مراسمی با حضور دکتر زالی از ۱۵ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه که عنوان دو درصد دانشمندان برتر جهان را کسب کرده اند تقدیر شد.
دکتر علیرضا زالی در این مراسم اظهار کرد: علی رغم تلخی کرونا در روزهای آخر سال ۹۹، هر روز شاهد اخبار مسرت بخش و امید آفرین در دانشگاه هستیم که خوشبختانه عمده آن ها یک سابقه علمی، آموزشی و آکادمیک دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به موفقیت های دانشگاه در عرصه جهانی ادامه داد: اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سهمی پررنگ و قابل قبول را در میان دو درصد دانشمندان برتر جهان به خود اختصاص داده اند که نشان از ضریب نفوذ بالای دانشگاه در حوزه علوم سلامت دارد.
زالی با بیان اینکه دانشگاه به همت اساتید با سیری فزاینده، رکوردهای خوبی در حوزه آموزش و پژوهش ثبت کرده است، به ۴۱,۵ درصد رشد کیفیت مقالات و ۲۵ درصد رشد در کمیت مقالات دانشگاه در یک سال اخیر اشاره کرد.
رییس این دانشگاه با اشاره به ۱۲,۵ درصد رشد در h-indexجهانی دانشگاه، این موفقیت ها را ماحصل تلاش تمامی اعضای خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانست.
وی با ابراز خوشحالی از اینکه اساتیدی از دانشگاه در زمره دو درصد دانشمند برتر جهان قرار گرفته اند که از افراد برجسته و ذی نفوذ در عرصه ملی هستند، گفت: این اساتید مشعل فروزان علم را در دانشگاه رهبری می کنند.
زالی با اشاره به چالش های پژوهش در ایران از جمله کاستی در بودجه و حمایت و پشتیبانی، فعالیت های علمی محققان ایرانی را بسیار با ارزش دانست.
وی با بیان اینکه استراتژی دانشگاه این است که همه گروه ها از وزش نسیم پژوهش بهره مند شوند، گفت: کسب عنوان دو درصد دانشمند برتر جهان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بین گروه ها و رشته های مختلف توزیع متوازنی دارد، یعنی دانشگاه توفیق دارد به گونه ای عمل کند که بین همه فیلدهای دانشگاه هماهنگی و هارمونی وجود داشته باشد.
رئیس دانشگاه همچنین با اشاره به اینکه هرچه ترازو و سنجه یک رقابت از وزارت بیشتری برخوردار باشد، برندگان آن رقابت نیز از اعتبار بالاتری برخوردارند، بر اعتبار بالای پلت فرم اسکپوس تاکید کرد.
وی با اشاره به جایگاه برجسته دانشگاه استفورد در عرصه علم یادآور شد: این دانشگاه دهمین قدرت اقتصادی جهان است و انتخاب ۱۵ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توسط این دانشگاه به عنوان دو درصد دانشمند برتر جهان اهمیت موفقیت امروز دانشمندان دانشگاه ما را دو چندان می کند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به وجود نظام های متعدد برای رتبه بندی، دانشمندان رتبه بندی دانشگاه استنفورد آمریکا بر اساس شاخص های اسکپوس را از معتبرترین رتبه بندی های انجام شده در این حوزه دانست.
دکتر افشین زرقی با بیان اینکه نام ۴۳۳ نفر از دانشمندان ایرانی در بین ۱۶۰ هزار دانشمند برتر جهان به چشم می خورد، موفقیت جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را در کسب این عنوان بسیار افتخار آمیز توصیف کرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه در یک سال گذشته در بسیاری از رتبه بندی ها رکورد خود را جا به جا کرده است، به جدیت و اهتمام دانشگاه بر تقویت جایگاه علمی خود هم در حوزه پژوهش و هم در حوزه آموزش تاکید کرد.
دکتر زرقی با اشاره به اینکه نام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان به چشم می خورد، افزود: در یک سال گذشته تولیدات علمی دانشگاه از مرز ۴۵۰۰ مقاله گذشت و عبور از سرانه سه مقاله برای هر فرد خیره کننده است.
دکتر هاشم رفیعی تبار، دکتر حسن نیک نژاد، دکتر بهمن نیک آور، دکتر حامد بر آبادی، دکتر جلال پور احمد، دکتر محمدرضا زالی، دکتر افشین زرقی، دکتر کیانوش خسروی دارانی، دکتر سید امیرمحمد مرتضویان، دکتر سوده غفوری فرد، دکتر آرش خجسته، دکتر سعید عسگری، دکتر حمید احمدیه، دکتر فریدون عزیزی و دکتر سیامک صبور از جمله اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند که نام آن ها در میان دو درصد دانشمند برتر جهان که توسط دانشگاه استفورد بر اساس شش شاخص پایگاه اسکپوس انتخاب شدند به چشم می خورد.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه مراسم در حضور دکتر زالی رییس، دکتر محمدمهدی صدوقی معاون آموزش و دکتر افشین زرقی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با تقدیم لوح تقدیر از این ۱۵ عضو هیئت علمی دانشگاه قدردانی شد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

    • مهمان (دکتر)

      باسلام
      ما که میدونیم این اساتید چطور جزو اساتید به اصطلاح برتر شدند!!!
      همه شون رئیس پژوهشکده ای هستند و محققان اون پژوهشکده ها موظفند اسم این اساتید برتر!!! رو بزنند

    اشتراک مطالب

    Close

    خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید