ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

پس از گذشت یک ماه از اختلافات میان گروه‌های پزشکی، وزارت‌ بهداشت، علاوه بر احضار رزیدنت‌های پاتولوژی به کمیته انضباطی، اجازه شرکت در امتحان ارتقای امسال را از آنان سلب کرد.
حدود یک ماه پیش بود که اختلافات بین فارغ التحصیلان رشته‌های علوم پایه و رشته‌هایی چون پاتولوژی بالا گرفت که این اعتراضات با استعفای دسته جمعی هیأت بورد پاتولوژی و اعتراض مدیران گروه‌های پزشکی و انصراف کتبی دستیاران پاتولوژی دستیاران پاتولوژی و تجمع مقابل معاونت‌های آموزشی همراه شد.
دلیل این اعتراضات تصویب آیین‌نامه اخیر وزارت بهداشت که به افراد غیر پزشک و فارغ‌التحصیلان تک‌رشته‌ای علوم پایه اجازه می‌دهد با یک دوره کوتاه مسئولیت همه بخش‌های آزمایشگاه جنرال پزشکی را به عهده بگیرند، عنوان شده بود.
اکنون وزارت بهداشت در اقدامی تأمل برانگیز و بی سابقه، اقدام به صدور حکم تعلیق دو نیم سال با احتساب سنوات برای دستیاران پاتولوژی دانشگاه تهران و تبریز کرده است.
پس از اعتراض‌های پاتولوژیست‌ها، سیدحسن امامی رضوی قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی درخصوص جزییات آزمون ارتقا و گواهینامه دستیاری رشته پاتولوژی گفت: تاکنون منعی برای شرکت دستیاران آسیب شناسی از سوی دانشگاه‌ها وجود نداشته است اما مواردی که مطرح می‌شود، به عملکرد دستیاران بستگی دارد.
قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تاکید کرد: دستیاران باید آن را مدنظر قرار بدهند و اگر به علت اینکه خللی در کار بخش ایجاد شده و آنها شرکت نکردند و یا احکامی از کمیته انضباطی باشد، نیز ممکن است باز نتوانند در آزمون شرکت کنند. لذا دستیاران حضور در بخش را جدی بگیرند تا یک سال از امتحان ارتقای خود عقب نمانند. در مورد سایر رشته‌ها نیز به همین منوال عمل خواهد شد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

    • مهمان (نیکو)

      تصمیم درستی گرفته شده. پاتولوژیست در آزمایشگاه تشخیص طبی ,
      شبیه جوک بود. بیسواد بیسواد بودن. و فقط به فکر منافع مالی هستن

    • مهمان (نیکو)

      سلام..
      بسیار تصمیم منصفانه ای گرفته شده. من خودم فوق لیسانس دارم و دو سال برای یه دکتر پاتولوژیست کار کردم. این آقای دکتر ابتدایی ترین کارهای مربوط به آزمایشگاه رو همبلد نبود. واقعا در زمینه ی امور دانشگاه طبی بیسواد بیسوادن. و این یه بی انصافی بود كه خدا رو شکر تصمیم درستی گرفته شده.

    اشتراک مطالب

    Close

    خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید