ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

نخستین آزمایشگاه تخصصی تست‌های مولکولی (PCR) کشور مجهز به تجهیزات تمام خودکار، با حمایت وزارت بهداشت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تهران افتتاح شد.

مراسم افتتاح برخط نخستین آزمایشگاه تمام خودکار PCR کشور با حضور دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و فوق تخصص بیماری‌های عفونی، برگزار شد.
این آزمایشگاه به عنوان لابراتوار مرجع با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار تست در روز راه‌اندازی شده است. آزمایشگاه PCR مجهز به نخستین سیستم تمام اتوماتیک تست‌های مولکولی در ایران است. تجهیزات این آزمایشگاه دارای تمام تائیدیه‌های CE و FDA بوده که به عنوان بالاترین تائیدیه‌های جهان در این حوزه شناخته می‌شوند.
مجهزترین آزمایشگاه تخصصی مولکولی ایران در فاز نخست با سرمایه‌گذاری نزدیک به دو میلیون دلار توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.
دکتر مردانی در مراسم افتتاح این آزمایشگاه گفت: «تشخیص به هنگام بیماری‌های عفونی به‌ویژه در همه‌گیری کرونا بسیار ضروری است و راه‌اندازی این آزمایشگاه نه تنها در حوزه کرونا بلکه در تشخیص به موقع سایر بیماری‌ها نیز می‌تواند کمک شایانی به بخش سلامت کشور و بیماران کند. امیدوارم با ورود این آزمایشگاه و پایین آمدن هزینه تست‌های PCR همه مردم کشور بتوانند به تشخیص کرونا دسترسی داشته باشند.»
وی افزود: نیاز مبرم کشور به آزمایشگاه‌های تخصصی و بزرگتر تست‌های مولکولی و تاسیس مگالب‌ها برای برآورده شدن نیاز به آزمایشگاه‌های مرجع و مدرن از جمله دلایل راه‌اندازی این آزمایشگاه است. آزمایشگاه یادشده مجهز به فناوری شرکت Roche سوئیس بوده و در ایران و منطقه کم‌نظیر است.
حامد حیدریان، مدیر ارشد توسعه محصول شرکت رُش پارس نیز در افتتاح این آزمایشگاه گفت: تفاوت این آزمایشگاه با سایر آزمایشگاه‌های کشور در سرعت و دقت بالای آماده‌سازی نتایج تست‌ها است. در مرحله اول، این آزمایشگاه با ظرفیت هفت هزار تست در روز فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی همچنین افزود: در فاز‌های بعدی این آزمایشگاه خدمات خود را در زمینه تست‌های غربالگری خون، پلاسما و سرطان‌های مختلف نیز ارائه خواهد داد و قابلیت اضافه کردن تست‌های جدید با توجه به نیاز کشور را دارد.
شرکت Roche همواره در ارائه راهکار‌های روز دنیا در زمینه تشخیص آزمایشگاهی پیشگام بوده و به دلیل نیاز ایران به راهکار‌های نوین تشخیصی در راه‌اندازی این آزمایشگاه با شرکت‌های ایرانی همکاری کرده است.
نخستین آزمایشگاه تخصصی تست‌های مولکولی (PCR) کشور مجهز به تجهیزات تمام خودکار، ۳۰ بهمن با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تهران افتتاح شد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید