ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در اولین کنفرانس ملی تجهیزات و فناوری‌های آزمایشگاهی با اشاره به اهمیت فعالیت کارشناسان استاندارد آزمایشگاه‌ها، بر لزوم تربیت نیروهای انسانی، به منظور فعال‌سازی و نگهداری آزمایشگاه‌ها تأکید کرد.
دکتر غلامحسین رحیمی، در این کنفرانس ملی که به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد، با اشاره به دو نوع تقسیم‌بندی آزمایشگاه‌ها از لحاظ کارکردی و ساختاری توضیح داد: آزمایشگاه‌ها را از منظر کارکردی به سه دسته آموزشی، پژوهشی و خدماتی و از لحاظ ساختاری به سه بخش آزمایشگاه‌های مرکزی، مرجع (همکار) و تخصصی (موضوعی) می‌توان تقسیم کرد.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت کارشناسان استاندارد آزمایشگاه‌ها، بر لزوم تربیت نیروهای انسانی، به منظور فعال‌سازی و نگهداری آزمایشگاه‌ها تأکید کرد.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، راه‌اندازی سامانه "شاعا" را که به منظور شناسایی، شبکه‌سازی و به اشتراک‌گذاری تجهیزات وتوانمندی‌های آزمایشگاههای علمی کل کشور طراحی شده است، گام مهمی برشمرد و افزود: از جمله مسائل مهم در زمینه آزمایشگاه‌ها، موضوع رعایت استانداردهای بین‌المللی است.
وی در پایان سخنان خود، پیشنهاد ایجاد شرکت‌های منطقه‌ای، با حضور دانشگاه‌ها به‌عنوان سهامداران این شرکت، جهت تأمین تجهیزات و نگهداری آزمایشگاه‌ها را مطرح کرد و افزود: استمرار این کنفرانس که زمینه تبادل‌نظر و گفت‌وگو را برای پژوهشگران در زمینه تجهیزات و فناوری‌های آزمایشگاهی فراهم می‌کند، در سال‌های آینده نیز کمک موثری در راستای توسعه آزمایشگاه‌ها و زیرساخت پژوهشی کشور خواهد داشت.
رئیس دانشگاه شیراز نیز در ادامه این کنفرانس، اظهار داشت: دانشگاه شیراز به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های تراز اول کشور و سرمایه بزرگ جنوب کشور، با داشتن امکانات و تجهیزات مختلف، به‌ویژه در زمینه آزمایشگاه‌ها، آماده خدمت‌رسانی به پژوهشگران است.
دکتر نادگران کار آزمایشگاهی را به مثابه یک هنر؛ هنر به منصه ظهور رساندن تولیدات علمی در آزمایشگاه‌ها تلقی کرد و افزود: تجهیزات و فناوری‌های آزمایشگاهی در هر دانشگاهی به‌عنوان سرمایه آن دانشگاه است. خوشبختانه در سال‌های اخیر موفق به تجهیزکردن برخی از آزمایشگاه‌ها ازجمله آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیراز شده‌ایم و درصدد بین‌المللی‌سازی آن هستیم.
وی تأکید کرد: این کنفرانس که برای اولین‌بار از سوی دانشگاه شیراز برگزار شده؛ بزرگ‌ترین رویداد علمی-فناوری در عرصه ملی و در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی است که فرصت بی‌نظیری برای هم‌اندیشی و تبادل تجربیات بین افراد آکادمیک و کارشناسان فنی تجهیزات فراهم می‌کند.
رئیس دانشگاه شیراز در پایان با اشاره به نقش کارشناسان آزمایشگاهی در نگهداری و فعال‌بودن آزمایشگاه‌ها، از اعضای غیرهیئت علمی و کارشناسان قدردانی ویژه کرد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید