ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

جمعی از داوطلبان آزمون دستیاری ۹۹ در نامه‌ای به دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار تثبیت زمان برگزاری آزمون دستیاری در تاریخ جدید (۲۰ فروردین ۱۴۰۰) اعلام شده از سوی وزارت بهداشت شدند.
در پی اعتراضات صورت گرفته توسط برخی از داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی و شکایت مطرح شده از سوی این افراد در دیوان عدالت اداری، این مرجع قضایی با صدور دستور موقت، قرار توقف عملیات اجرایی این آزمون در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ را تا تعیین تکلیف نهایی در دیوان عدالت اداری صادر کرد.
مطابق با اعلام نخست سازمان سنجش پزشکی، قرار بر برگزاری آزمون دستیاری اوایل اسفند ماه امسال برگزار شود که به دلایلی به ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۰ موکول شده بود.
در این نامه افراد معترض طبق مستندات و توضیحات زیر خواستار تثبیت زمان برگزاری آزمون در تاریخ جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت شدند.
با تعویق مکرر این آزمون همچنین مشکلاتی برای بخش قابل توجهی از داوطلبین حادثه خواهد شد. با توجه به اعزام داوطلبان سرباز پزشک در اردیبهشت ماه که جزو شرایط ثبت نام این آزمون می باشد، در صورت تعویق مجدد این آزمون شرایط داوطلبان آزمون دوره ۴۷ (سال گذشته) تکرار شده و منجر به عدم توفیق این دسته داوطلبان در آزمون پیش رو به علت دوران فشرده کاری آنها در این دوران می باشد.
داوطلبان "استریت"که برای مرخصی ۶ ماهه خود اقدام کردند با تعویق مکرر این آزمون، دچار سردرگمی در چینش برنامه خود شده و با توجه به کشیک های کرونا این دسته داوطلبان شرایط ناعادلانه ای برای آنان ایجاد می کند.
داوطلبان متاهل که طی این مدت، مرخصی گرفته و بدون درآمد به مطالعه پرداخته‌ اند با تعویق آزمون، شرایط اقتصادی زندگی شان دشوارتر شده و همچنین بیشتر از ایفای نقش والدی خود باز می مانند و اضطراب این تعویق های مکرر آسیب جبران‌ناپذیری به هسته خانواده آنها وارد کرده که این امر کاملاً در تضاد با سیاست‌های حمایت از بنیاد خانواده می باشد.
جمعی از داوطلبان آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با استناد به اینکه منابع آزمون الزاما نباید کمتر از دوسال عوض شود و لزوم رعایت فاصله ۹ ماهه میان اعلام رسمی منابع و امتحان ، به دیوان عدالت اداری شکایت برده وخواستار برگزاری آزمون در زمانی بعد از تیرماه سال ۱۴۰۰ شده اند دیوان نیز با صدور دستور موقت، قرار توقف برگزاری آزمون در ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ را تا تعیین تکلیف نهایی در این مرجع قضایی صادر کرده است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید