ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در فراخوانی مشترک از طرح‌های تحقیقاتی در زمینه بیماری دمانس و اختلالات یادگیری حمایت می‌کند.

این ستاد و موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی (نیماد) به‌صورت مشترک از طرح‌های تحقیقاتی در دو محور«نشانگرهای زیستی اولیه در دمانس» و «توسعه ابزارهای غربالگری، ارزیابی و توانبخشی اختلالات یادگیری با تاکید بر برنامه‌های برخط» حمایت می‌کنند.
با توجه به افزایش جمعیت سالمندی در کشور و احتمال بروز بیماری‏‌های ذهنی از جمله دمانس، ضرورت ایجاد سیستم‌‏هایی که بتوانند به تشخیص زودهنگام و دقیق‏تر این بیماری کمک کنند بیشتر احساس می‏‌شود و تشخیص به موقع و زودهنگام این بیماری می‏‌تواند در به تاخیر انداختن بروز آن، اتخاذ راه کارهای درمانی مناسب و نیز کاهش هزینه سیستم سلامت مفید واقع شود.
نشانگرهای زیستی معیاری را ارائه می‌‏دهند که می‏‌تواند ضمن کمک به تصمیم‏گیری بالینی متخصصان این امکان را برای بیماران و ارائه دهندگان خدمات درمانی فراهم می‏کند تا بیماری را در مراحل اولیه شناسایی کرده و اقدامات پیشگیرانه را در بیماران در معرض خطر انجام دهند.
از میان اختلالات عصب تحولی، اختلالات یادگیری از میزان شیوع بالایی در میان کودکان برخوردار است که علاوه بر پیامد تحصیلی ضعیف، مشکلات رفتاری و هیجانی را نیز در بر دارد.
فقدان ابزارهای غربالگری و تشخیصی مناسب برای این اختلالات باعث به تاخیر افتادن تشخیص به موقع این اختلالات می‌شود و از طرفی کمبود برنامه‌های توانبخشی و درمانی مناسب و موثر، مراکز درمانی و خانواده‌های این کودکان را با مشکل مواجه می‌کند. ستاد توسعه علوم و فناوری‏‌های شناختی و موسسه نیماد با هدف دستیابی به تشخیص زودهنگام و به موقع این دو اختلال شایع و دستیابی به برنامه‌های توانبخشی شناختی ویژه اختلالات یادگیری از محققان دعوت به‌عمل می‏‌آورد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید