ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

با به اشتراک گذاشتن ۲۷۵ دستگاه آزمایشگاهی توسط ۴۰ مجموعه فعال در حوزه آزمایشگاهی، دسترسی پژوهشگران علوم شناختی به تجهیزات آزمایشگاهی تسهیل شد.
همه کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه برای حفظ یا ایجاد بنیان‌های توسعه یافتگی و ارتقاء قدرت رقابت خود با دیگر کشورها، علم و فناوری را به عنوان محور اصلی فعالیت‌های خود مورد توجه قرار داده‌اند و بودجه‌های کلانی را به فعالیت‌های تحقیقاتی اختصاص می‌دهند. در ایران هم که در مسیر توسعه یافتگی قرار دارد این امر اجتناب ناپذیر است.
به همین دلیل استفاده از توان تخصصی و دانش پژوهشگران به یک ضرورت بدل شده و بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری در تلاشند تا دسترسی پژوهشگران به تجهیزات و ابزار‌هایی که سطح کیفی و کمی این تحقیقات را افزایش می‌دهد را تسهیل کنند.
این کار با همکاری بخش دولتی و خصوصی در حال انجام است و در همین راستا، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری فعالان این حوزه در تلاش است دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و فعالان حوزه‌های مختلف فناوری به تجهیزات و ادوات آزمایشگاهی دسترسی راحت تری داشته باشند.
از جمله این اقدامات، به اشتراک گذاشتن ۲۷۵ دستگاه آزمایشگاهی توسط ۴۰ مجموعه فعال در حوزه آزمایشگاهی است که تجهیزاتی کاربردی و بعضا گران قیمت در زمینه فناوری‌های علوم شناختی دارند. این مراکز برخی ابزار‌های خود، چون «دستگاه تحریک‌کننده الکتریکی جریان مستقیم فراجمجمه‌ای»، «دستگاه خودرو اسباب‌بازی هوشمند»، «دستگاه ردیاب سه‌بعدی»، «دستگاه سامانه ریز تزریقی»، «دستگاه نرم‌افزار شناختی کاپیتان لاگ»، «دستگاه نمایشگر واقعیت افزوده»، «کشنده میکرو پیپت» و ... را به اشتراک گذاشته‌اند.
محققانی که در زمینه فناوری‌های نرم و علوم شناختی فعالیت می‌کنند، با تمرکز بر روی نحوه نمایش، پردازش و انتقال اطلاعات توسط سیستم عصبی به مطالعه هوش و رفتار انسان می‌پردازند. بخش‌های ذهنی که برای محققان این حوزه اهمیت دارند شامل زبان، ادراک، حافظه، توجه، خرد و احساسات است. برای درک این بخش‌های ذهنی، دانشمندان حوزه فناوری‌های نرم و علوم شناختی از زمینه‌های علمی مانند زبان شناسی، روان شناسی، هوش مصنوعی، فلسفه، علوم اعصاب و انسان شناسی کمک می‌گیرند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید