ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه آیین‌نامه شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی تخصصی می‌شود، گفت: وقتی آیین‌نامه‌ای ابلاغ می‌شود، ممکن است نگرانی‌هایی برای ذی‌نفعان داشته باشد که این نگرانی‌ها به مراتب رفع می‌شود.
دکتر محمد حسین صادقیان در خصوص اصلاح آیین‌نامه شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور گفت:‌ بر اساس قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی این آیین‌نامه باید هر دو سال مجدد بازبینی و بازنگری و بعد از طی مراحل کارشناسی به دفتر حقوقی وزارت بهداشت انتقال داده شود تا اصلاحات لازم بر روی این آیین‌نامه انجام گیرد و در نهایت توسط وزیر یا معاون وزیر به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.
وی اضافه کرد: از سال ۹۴ گویا آیین‌نامه شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور مورد بازنگری و بازبینی قرار نگرفته است و به همین جهت باید این بازنگری بر روی آیین‌نامه صورت بگیرد تا با قوانین بالادستی مطابقت پیدا کند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: آیین‌نامه شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی باید با قوانین بالادستی مطابقت حداکثری داشته باشد و ما حداقل اختلاف را شاهد باشیم. در واقع این آیین‌نامه نباید به هیچ عنوان قوانین بالادستی را نقض کند، اما تطابق‌شان باید حداکثری‌ باشد.
وی خاطر نشان کرد: وقتی آیین‌نامه‌ای نگاشته می‌شود، با توجه به اینکه این آیین‌نامه برای دو سال ابلاغ می‌شود، در نتیجه ممکن است در مراحل اجرایی احساس کنند که لازم است تغییراتی اعمال شود که این تغییرات را می‌توانیم برای دوسال آینده مد نظر قرار دهیم.
صادقیان یادآور شد:‌ در حال حاضر مراحل اصلاح آیین‌نامه شورای صنفی دانشجویان طی می‌شود و در سطح وزارتخانه نیز با دانشجویان جلسه‌ای تشکیل شده است. ما نیز نظرات شخصی خود را در این پروسه ارائه دادیم و سیر طبیعی و اداری آیین‌نامه طی می‌شود.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران درپایان گفت: به نظر من آیین‌نامه در صورت طی این مراحل اجرایی خواهد شد؛ ضمن اینکه این آیین‌نامه به سمت تخصصی شدن حرکت می‌کند و نگرانی‌های دانشجویان پس از مطالعه و اجرا رفع خواهد شد. در واقع وقتی آیین‌نامه‌ای ابلاغ می‌شود، ممکن است نگرانی‌هایی برای ذی‌نفعان داشته باشد که این نگرانی‌ها به مراتب رفع می‌شود. البته مسئولان وزارتخانه تلاش دارند از ظرفیت‌های دانشجو استفاده حداکثری داشته باشند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید