ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با اعلام حمایت این معاونت از پیشرفت‌های رشته MRI گفت: از طریق پارک علم و فناوری از متخصصان مربوطه در زمینه ساخت و بومی‌سازی دستگاه‌های تصویربرداری پیشرفته حمایت می‌کنیم.
همچنین به‌منظور تدوین پروتکل‌های استفاده درست و منطقی از تجهیزات پیشرفته تصویربرداری با علاقه‌مندان این عرصه آماده همکاری هستیم.
دکتر یونس پناهی در مراسم افتتاح کنگره سالیانه شاخه ایرانی انجمن بین‌المللی MRI در پزشکی با بیان این‌که کیفیت آموزشی و پژوهشی در عرصه تصویربرداری در ارتقای سلامت تأثیرگذار است، به مرور پیشرفت رشته‌های مختلف در کشور پرداخت و گفت: شاید در دهه ۶۰ بیشترین انتظارمان از رادیولوژی درحد عکسبرداری بود، اما امروزه با پیشرفتی که در این زمینه صورت گرفته، به رشته‌ای تبدیل‌شده که تأثیر آن در تشخیص و حتی درمان بیماری‌ها بیش از رشته‌های دیگر است و به نظر می‌رسد در بلندمدت، سرعت تغییر طیف فعالیت‌های این رشته روبه افزایش باشد.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، با اشاره به عوامل مرگ‌ومیر انسان‌ها و نقش رشته رادیولوژی در این زمینه گفت: بیماری‌های قلبی‌وعروقی، نورولوژی، سرطان‌ها، بیماری‌های مزمن ریوی و تصادفات از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر انسان‌ها هستند و یکی از روش‌هایی که اثر این بیماری‌ها را در مرگ‌ومیر کاهش می‌دهد، استفاده از دانش تصویربرداری در تشخیص به هنگام و جلوگیری از پیشرفت بیماری است.
دکتر پناهی با بیان اینکه انواع روش‌های به‌کارگیری MRI نقش مهمی در حوزه سلامت دارد، گفت: MRI که امروزه بیشتر روی آن کار می‌شود، در تشخیص بیماری‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد.
وی با اعلام حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از پیشرفت‌های این رشته، گفت: با استفاده از پارک علم و فناوری از متخصصان مربوطه در زمینه ساخت و بومی‌سازی دستگاه‌های تصویربرداری پیشرفته حمایت می‌کنیم. همچنین به‌منظور تدوین پروتکل‌های استفاده درست و منطقی از تجهیزات پیشرفته تصویربرداری با علاقه‌مندان این عرصه آماده همکاری هستیم.
دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس کنگره سالیانه شاخه ایرانی انجمن بین‌المللی MRI در پزشکی، رادیولوژی را دانش چند رشته‌ای دانست که پیشرفت‌های آن نقش مؤثری در پیشرفت پزشکی داشته است و گفت: هر تغییر مثبتی که در رشته رادیولوژی ایجاد شود، تأثیر مثبتی را در علم بیولوژی و سلامت بوجود می‌آورد.
دکتر قناعتی با اشاره به پیشرفت‌های نظام سلامت کشور گفت: با گسترش علوم پزشکی و رشد تکنولوژی‌های وابسته به این رشته و استفاده بهینه از آن، طول عمر انسان‌ها افزایش‌یافته و در ایران از ۵۵ سال به بیش از ۷۰ سال رسیده است.
دکتر قناعتی با اشاره به اهمیت فاکتور طول عمر در جوامع گفت: با افزایش سن، انسان‌ها دانش، تخصص و تجربه بیشتری پیدا می‌کنند و افراد تا زمانی که خوب فکر می‌کنند، می‌توانند برای جامعه مفید باشند و به همین دلیل که در زمینه سالمندشناسی، آلزایمر دمانس بیشتر کار می‌کنند. مرگ هر انسان بسته به نوع تخصص آن میلیون‌ها دلار به اقتصاد یک کشور آسیب می‌زند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری درست نظام سلامت تأکید کرد و گفت: باتوجه به محدودیت منابع در کشورها، بودجه نظام سلامت ایران نیز محدودیت‌هایی دارد و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شود که بهترین خدمات با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و صرف بودجه مناسب به مردم ارائه شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اهداف برگزاری کنگره سالیانه شاخه ایرانی انجمن بین‌المللی MRI در پزشکی گفت: امیدوارم با برگزاری این کنگره، پیشرفت‌های این رشته را بشناسیم و از تکنولوژی‌های به‌روز دنیا به‌صورت بهینه استفاده کنیم و در زمینه نوآوری‌های این رشته پیشگام باشیم و کمک کنیم که بهترین، دقیق‌ترین و ارزان‌ترین خدمات ارائه شود.
دکتر قناعتی با تأکید بر استفاده از روش‌های پیشرفته و متعدد MRI گفت: با نوآوری‌های این عرصه، روزبه‌روز افق‌های بیشتری در علم پزشکی گسترده می‌شود و سرمایه‌گذاری در این زمینه نقش مهمی در دستیابی به پیشرفت‌های پزشکی دارد.
سپس دکتر حسن هاشمی، مدیر گروه رادیولوژی با اشاره به پیشرفت‌های رشته رادیولوژی به اهمیت این رشته در تمامی بخش‌های جراحی و به‌کارگیری روش‌های مناسب درمانی تأکید کرد.
در ادامه دکتر معصومه گیتی، دبیر علمی کنگره به معرفی کنگره و نحوه برگزاری آن با ۳۵ هیئت‌رئیسه تخصصی و ۱۳۵ سخنرانی علمی از کشورهای مختلف اشاره کرد.
دکتر حمیدرضا سلیقه راد، دبیر اجرایی کنگره نیز درباره ISMRM و تشکیل شاخه ایرانی آن در سال ۲۰۱۳ با حمایت‌های دپارتمان رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اساتید این رشته توضیح داد.
بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ انجمن بین‌المللی MRI در پزشکی (ISMRM) در سال ۱۹۹۴، باهدف ارتقای پژوهشی و پیشرفت حوزه MRI تشکیل‌ شده است. این انجمن درحال حاضر بیش از ۸ هزار عضو از کشورهای مختلف دارد و فقط ۴ کشور آسیایی مجوز فعالیت در این زمینه را ‌دارند. شاخه ایرانی انجمن بین‌المللی MRI نیز در سال ۲۰۱۳ تشکیل شده و امسال نخستین کنگره سالیانه آن با ۳۵ پانل تخصصی و سخنرانی بیش از ۱۰۰ متخصص از ۱۱ کشور جهان به مدت سه روز از امروز تا ۴ شهریور ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید