ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو ایران‌ساخت با حضور سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی رسما کار خود را آغاز کرد.
در نمایشگاه ایران‌ساخت بیش از ۱۶۰ شرکت تولید کننده محصولات نانو و شرکت ارائه دهنده خدمات تجاری‌سازی در این نمایشگاه حضور دارند و حدود ۱۰۰ طرح فناورانه ارائه می‌شود.
شرکت‌های صنعتی در حوزه‌های مختلفی چون نفت و انرژی، بهداشت و سلامت، آب و محیط زیست، کشاورزی و بسته‌بندی، خودرو، رنگ و پوشش، ساختمان، منسوجات و مواد پیشرفته در نمایشگاه ایران‌ ساخت حضور دارند. این مجموعه‌ها آخرین محصولات و دستاوردهای فناورانه خود را به نمایش گذاشته‌اند.
سرپرست معاونت عملی وفناوری رییس جمهور در آیین افتتاح نمایشگاه ، گفت: الگوهای موفقی در حوزه تولید داریم و یکی از افتخارات کشور؛ تولید قابل قبول محصولات نانوفناوری است. محصولاتی که با کمک مجموعه‌های مختلف و شرکت های دانش بنیان توسعه یافته‌اند. ایران تجربه زیستی موفقی در این حوزه دارد این تجربه در سالی که طلیعه توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان است می تواند به رقم خوردن اتفاقات خوبی در کشور منجر شود.
وی افزود: یکی از مشکلات بزرگ در کشور مساله خام فروشی مواد است که باید با کمک شرکت های دانش بنیان و جوانان توانمند به آن پاسخ دهیم و از این معضل جلوگیری کنیم. چون مواد اولیه ثروت ملی کشور است.
دهقانی فیروزآبادی همچنین بیان کرد: ما کشور ثروتمندی در حوزه معدن و نفت هستیم اما آنچه که ارزش افزوده برای کشور به همراه دارد حوزه فناوری و توجه به آن است. باید به این باور برسیم که اقتصاد مبتنی بر تجارت صرف؛ ثروت زا نیست. قطعا حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان را در قالب برنامه های جدی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می کنیم تا رونق ملی اتفاق بیفتد.
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: همراهی دستگاه های دولتی با زیست بوم فناوری و نوآوری مهم ترین ابزار کمکی در این حوزه است. به طور مثال وقتی این زیست بوم و جهش تولید دانش بنیان به یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری بدل شده است یا وزیر جهاد کشاورزی با همه توان و جدیت خود به حوزه دانش بنیان توجه دارد و مساله و چالش مطرح می کند یعنی توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان در کشور به مرحله خوبی رسیده است و کشور این آمادگی را دارد تا بازار ملی خود را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهد.
وی افزود: مردم ایران بسیار باهوش هستند، ما نقدینگی زیادی در کشور داریم که مردم می توانند با کمک آنها اتفافات بزرگی رقم بزنند. اگر بتوانیم نشان دهیم که سرمایه گذاری در حوزه های فناورانه منفعت بالایی دارد و قابل قیاس با دیگر حوزه ها نیست خودبخود سرمایه های مردمی به این سمت سرازیر می شود.
به گفته دهقانی فیروزآبادی؛ کمک کردن به بحث بورسی شدن شرکت های دانش بنیان، کمک به توسعه صندوق های پژوهشی و خطر پذیر و توسعه مدل های تامین مالی از این دست، مهم ترین اولویت های ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین گفت: ما در کشور نقاط مثبت و امتیازات ویژه ای در حوزه علمی و فناوری داریم. برنامه جدی ما این است که پیشران های اقتصاد کشور را که با توجه به مزیت های سرزمینی و استعدادها و توانمندی های کشور شناسایی کرده ایم را با اجرای تا ۵ برنامه ملی بزرگ جلو ببریم و با کمک آنها شبکه های دانش بنیان ها را هدفمند و بر اساس اولویت های بازار کشور ایجاد کنیم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید