ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که برای تسهیلات بانکی و وامی نتوانیم از شرکت‌های داروسازی حمایت کنیم، نمی‌توانیم منتظر اعجاز در تولید دارو باشیم. امروز نیازمند بروزرسانی خطوط تولید دارو هستیم.
فاطمه محمدبیگی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی نحوه مدیریت زنجیره تأمین و توزیع دارو و علل کمبودهای اخیر در کشور (گزارش شماره دوم از نحوه اجرای طرح دارویار)، طی اظهاراتی گفت: شاهد یک خیزش عظیم در حوزه سلامت به نام نهضت سلامت الکترونیک هستیم.
وی با تاکید بر اینکه این روند نباید متوقف شود، افزود: عدم تحقق این روند وابسته به پرداخت بودجه سلامت الکترونیک در بند ب تبصره ۱۷ قانون بودجه توسط سازمان برنامه و بودجه است. قرار بود ۵۰ درصد از این بند یعنی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان به حوزه نظام ارجاع، پزشک خانواده و سلامت الکترونیک تخصیص یابد که تا امروز ریالی به این موضوع اختصاص پیدا نکرده است.
نماینده قزوین در مجلس اظهار کرد: وقتی بودجه لازم اختصاص نیافته چگونه می‌توان درگاه یکپارچه سلامت الکترونیک و درگاه دیتاس را تشکیل دهیم و از یکپارچگی داده ها صحبت کنیم؛ عملاً برخی از سازمان‌های بیمه گر از جمله سازمان تامین اجتماعی هنوز وارد درگاه یکپارچه نشده است و تا زمانی که درگاه تبادل اطلاعات سلامت الکترونیک یکپارچه نشود، تخمین دقیق داده‌ها برای تخمین میزان داروها و تجهیزات مورد نیاز امکان پذیر نخواهد بود.
محمدبیگی گفت: وقتی کرونا شیوع یافت به دلیل رعایت دستورات پزشکی نظیر استفاده از ماسک و ضدعفونی کننده ها طی ۲ سال قبل شاهد کاهش بیماری‌های عفونی در کشور بودیم، ناخودآگاه تخمین میزان دارویی از ۲ سال قبل برای آنتی‌بیوتیک ها دچار اشکال و اختلال شد و ما نیازمند تحلیل فراداده بودیم که به درستی صورت نگرفت و موجب مشکلات عظیمی شد که الان با آن مواجهیم.
این عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پایان تاکید کرد: قاعدتاً همکاران وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مسئولیت عمده دارند، اما سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در حوزه تامین بودجه و تامین زیرساخت‌ شرکت‌های داروسازی و به روز رسانی خطوط تولید نقش دارند. تا زمانی که برای تسهیلات بانکی و وامی نتوانیم از شرکت‌های داروسازی حمایت کنیم، نمی‌توانیم منتظر اعجاز در تولید دارو باشیم. امروز نیازمند بروزرسانی خطوط تولید دارو هستیم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید