ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت در راستای ارتقای جایگاه فناوری در سطح دنیا، از صاحبان فناوری و دارای مالکیت فکری در هفتمین فن بازار ملی سلامت دعوت به ارائه ایده کرده و از آنها حمایت می کند.
یونس پناهی افزود: هفتمین فن بازار ملی سلامت ۱۱ و ۱۲ دی ماه در مرکز همایش‌های رازی برگزار می شود، برنامه های آموزشی و فرهنگی نیز در حاشیه این همایش برپا خواهد شد و از خصوصیات فن بازار ملی سلامت استفاده از ظرفیت های کشور در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.
وی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم، مالکیت فکری است کسانی که صاحب فکر و اندیشه هستند نمی دانند سهم آنها در فناوری‌ها چقدر است و در حوزه آموزشی از شبیه سازها که ماهیت فناوری دارد و در حوزه آموزش برای مقرون به صرفه باشد، در همایش دعوت به همکاری می کنیم.
پناهی ادامه داد: امروزه اگر بخواهیم در عرصه فناوری رشد قابل توجهی داشته باشیم باید جایگاه ایران که اکنون در رتبه ۵۳ دنیا است به ۳۵ برسد.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: باید در زمینه ژن درمانی، سلول درمانی، مهندسی بافت و غیره بیشتر کار کنیم زیرا فناوری های مهم ایجاد می کنند که در کنترل، تشخیص و درمان ام اس، تالاسمی، هموفیلی، تومورها و غیره روش‌های درمانی می توانند موثر باشند.
به گفته پناهی، هشت هزار شرکت دانش بنیان داریم که ۲۵ درصد این شرکت ها درحوزه سلامت از جمله دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و غیره فعال هستند و ۳۳ درصد اشتغالزایی ایجاد شده است.
وی افزود: کل مراکز رشد و فناوری ۹۸ مرکز است، ۱۱ پارک علم و فناوری داریم، ۲ هزارو ۴۸ اختراع در کشور داشتیم و ۶۴۷دارای محصول تجاری هستند.
پناهی یاد آور شد: در هفتمین فن بازار ملی سلامت همتایابی تجاری داشته باشیم، افرادی که صاحب ایده، فکر و فناوری هستند و نمونه اولیه را ساختند می توانند آنها را در این همایش ارائه کنند تا کمک کنیم محصولات نمونه اولیه با کمک سرمایه گذاران صنعتی شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: سیاست وزارت بهداشت همراه پیشگیری است، بحث بیماری‌های عفونی همیشه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی استفاده از ماسک و تزریق واکسن بستگی دارد، در فن بازارها باید به سمت تجهیزات و دستگاه‌هایی برویم که تشخیص دقیق و زود هنگام راداشته باشد تا مدیریت درمان به درستی انجام شود.
پناهی تصریح کرد: هر استان می تواند پارک و فناوری داشته باشد، شرکت های دانش بنیان باید ارتقای کیفیت محصول داشته باشند، داروها و تجهیزات کیفیت بالایی داشته باشند تا با محصولات خارجی رقابت کنند.
وی خاطرنشان کرد: از پایان نامه فناورانه حمایت ویژه می کنیم و ۱۰۰ میلیون تومان به آنها پول می دهیم و بودجه دانشجویی سال آینده افزایش می یابد.
معاون وزیر بهداشت به مردم پیشنهاد داد ، پول های خود را در صندوق های فناوری که زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است ، در حوزه تولید دارو و دیگر محصولات پزشکی سرمایه گذاری کنند تا علاوه بر ارتقای سطح تولیدات داخلی ، سود سهام دریافت کنند.
پناهی تصریح کرد: در حال ۶ صندوق فناوری داریم که مردم می توانند در این صندوق ها سهام دار شده و سود خوبی دریافت کنند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید