ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

عضو شورای‌عالی نظام پرستاری: از اینکه آمار مهاجرت پزشکان و پرستاران را اعلام کنم ابا دارم!

ثقفی با اشاره به موضوع مهاجرت پرستاران، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل جاذبه‌های ضعیف و پرداخت‌های ناکافی که در حوزه پرستاری کشور وجود دارد، در چند سال اخیر مهاجرت پرستاران را به کشورهای خارجی شاهد هستیم.

به گفته وی، سالانه بالغ بر ۳۰۰۰ پرستار از کشور مهاجرت می‌کنند که آمار تکان‌دهنده و تاسف‌آوری است. این میزان مهاجرت به اندازه یک سوم فارغ‌التحصیلانی است که سالانه از دانشکده‌های پرستاری فارغ‌التحصیل می‌شوند.

عضو شورای‌عالی نظام پرستاری با تأکید بر اینکه خاستگاه مسئله مهاجرت پرستاران باید آسیب‌شناسی شود، گفت: موضوع انگیزه پرستاران، پرداختی به آنها، کمبود نیرو و شأن اجتماعی پرستاران را می‌توان از ریشه‌های این مشکل عنوان کرد.

ثففی اظهار کرد: همه مجموعه‌های دست‌اندرکار شامل سازمان نظام پرستاری، وزارت بهداشت، مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای مربوطه در جلوگیری از مهاجرت پرستاران سهم دارند، بنابراین باید ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به اهمیت خدمات پرستاری در منزل (هوم‌کر)، بیان کرد: بحث دیگر که مورد پیگیری این دوره از سازمان نظام پرستاری است، موضوع ارائه خدمات پرستاری در منزل است. همه ما واقف هستیم که تعدادی از بیماران مزمن، درمان‌های طولانی مدت دارند که امکان بستری آن‌ها در بیمارستان فراهم نیست و باید این خدمات را در منزل دریافت کنند. در این راستا دفاتر ارائه خدمات پرستاری باید کاملاً ساماندهی شوند و از جهت صلاحیت‌ها و رعایت اخلاق حرفه‌ای و نظارت و پایش کیفیت خدمات باید مورد بررسی قرار گیرند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری در تعامل با یکدیگر باید ساماندهی خدمات پرستاری در منزل را در دستورکار قرار دهند. خدمات در منزل به بیماران با رعایت اصول حرفه‌ای و نکات اخلاقی باید ارائه شود و از ورود افراد فاقد صلاحیت به این حیطه جلوگیری به عمل آید.

ثقفی با بیان اینکه بهبود رفاه و معیشت پرستاران نیز از دیگر مباحث مورد پیگیری دوره ششم سازمان نظام پرستاری است، تصریح کرد: با اقدامات چندجانبه‌ای که در حوزه خدمات رفاهی و فرهنگی انجام می‌شود، وضعیت پرستاران باید بهبود یابد، زیرا جامعه پرستاری از نظر رفاه در شرایط مطلوبی قرار ندارد، بخشی از این موضوع به دلیل مسائل اقتصادی و ناشی از تحریم‌ها است، اما تقویت و توسعه ارائه خدمات مجتمع‌های خدماتی رفاهی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به پرستاران باید مورد توجه قرار بگیرد. همچنین پرداخت اضافه کار به پرستاران باید مورد بازبینی جدی قرار بگیرد.

به گفته وی، سازمان نظام پرستاری با رویکرد تحولی این مطالبات را پیگیری خواهد کرد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید