ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این‌که شاخص‌های بهداشتی ایران در حد کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی است، گفت: ۲۵ هزار نفر نیرو در آینده نزدیک در وزارت بهداشت استخدام خواهند شد.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: در شاخص امید به زندگی نسبت به اول انقلاب ۲۰ سال افزایش سن افراد را شاهدیم. در شاخص‌های بهداشتی مانند شاخص مرگ مادران باردار، شاخص مرگ نوزادان و اطفال مطابق اعلام سازمان بهداشت جهانی ایران جزو کشورهای سرآمد است و شاخص‌های ما در حد کشورهای اروپا و آمریکای شمالی است.
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که در روستاها خانه بهداشت، در مناطق پرجمعیت‌تر مراکز جامع سلامت، در مناطق با جمعیت بیشتر بیمارستان‌های کوچک و در کلانشهرها کلان بیمارستان‌ها را داریم، گفت: همه این‌ها در قالب یک شبکه به هم متصل هستند. آموزش، درمان و بهداشت با هم یکپارچه و همخوان شده است. آموزش در همان بالین صورت می‌گیرد و دانشجوی پزشکی و متخصص با کسب مهارت از درس فارغ التحصیل می‌شود.
کریمی خاطرنشان کرد: مشارکت مردمی و مردمی‌سازی سلامت از مهم‌ترین عوامل موفقیت ما بود، البته از ایثارگری‌های کادر بهداشت و درمان در ارائه خدمات سلامت به مردم نیز نباید غافل ماند. این عوامل در کنار نوآوری‌های علمی و کارهای دانش پایه منجر به کسب موفقیت‌ها در نظام سلامت شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت ابراز کرد: در واکسیناسیون علاوه بر بیمارستان ها و مراکز بهداشتی، مدارس، مساجد و ورزشگاه‌ها را هم پای کار آوردیم تا واکسیناسیون همگانی در یک دوره کوتاه انجام شود.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تجهیزات زیادی در دوره کووید فرسوده شده بود که تجهیزات جدید جایگزین آنها شدند. در بحث دیتا و اطلاعات نیز پرونده الکترونیک سلامت مراحل بسیار خوبی طی می‌کند و نسخه‌نویسی الکترونیک هم به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: در آینده نه چندان دور هوش مصنوعی در رویکردهای ما تغییرات جدی ایجاد خواهد کرد و لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی شود.
وی تاکید کرد: بعد از دوره کرونا در زمینه نیروی انسانی، مراکز بهداشتی و درمانی و شبکه بهداشت نیاز به بازسازی داریم. باید فرسودگی‌ها نوسازی شوند که تا حدودی این کار انجام شده و بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دو سال بعد از کرونا به بیمارستان‌ها افزوده شد و ۲۵ هزار کادر جدید استخدام شدند و ۲۵ هزار نفر دیگر هم در آینده نزدیک استخدام خواهند شد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید