ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

با توجه به درخواست مراکز دوره‌های کوتاه‌مدت پرستاری اعتیاد و دوره کارشناسی ارشد پرستاری اعتیاد در دست اقدام است

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: با توجه به درخواست مراکز روانپزشکی و اعتیاد، دوره‌های کوتاه‌مدت پرستاری اعتیاد و دوره کارشناسی ارشد پرستاری اعتیاد در دست اقدام است و به زودی به دانشگاه‌های علوم پزشکی داوطلب ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگارراهبردسلامت ؛ وی تأکید کرد: پرستاران در مراقبتهای خود از بیماران باید به مراقبتهای معنوی هم علاوه بر مراقبتهای جسمی، روانی و اجتماعی توجه کنند و این مراقبتها را برای همه بیماران و همچنین معتادان ارائه کنند و در برنامه های مراقبتی خود قرار دهند.

همچنین عباس شمس علی نیا،کارشناس حوزه اعتیاد با ارائه مقاله‌ای تحت عنوان «فرآیند بهبودی در سوء مصرف کنندگان مواد» در همایش دانش اعتیاد گفت: تحصیلات مخصوص اعتیاد برای پرستاران ضروری است تا برای تکمیل تیم درمان اعتیاد، تخصص خاص اعتیاد را به مهارت های پرستاری اضافه کنند.

شمسعلی نیا ادامه داد: باید بپذیریم که معتاد، بیمار است و تمام سازمانهای مربوط برای کنترل و مدیریت اعتیاد با یکدیگر هماهنگ شوند و برای هرگونه سیاستگذاری و تصمیم گیری، از افرادی که در صف اول مبارزه با اعتیاد فعالیت می‌کنند ، نظرخواهی کنند چون این افراد نسبت به وضعیت معتادان آگاهی بیشتری دارند.

وی تأکید کرد که پرستاران و مددکاران می‌توانند مسائلی مانند مشاوره، اشتغال، ارتباط دو سویه معنویت و بهبودی، آسایش جسمانی، نگاهی نو به زندگی، تحول روحی روانی و حمایت بیشتر خانواده و رفاه اجتماعی فرد معتاد را پیگیری کنند و وظیفه خود را فقط در دادن دارو به بیمار در کلینیک ها ندانند.

 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید