ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی از برگزاری دومین دوره این آزمون در آبان و آذرماه امسال خبر داد.
محمدحسین قمری گفت: در این دوره شرکت‌کنندگان در 222 عنوان شغلی به رقابت می‌پردازند، ضمن آنکه با تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت کار منعقد شده است، امکان معرفی برگزیدگان به شرکت‌های خارجی فراهم شده است.
وی با اشاره به اهمیت اشتغال برای افراد تحصیلکرده، افزود: این امر در سالیان اخیر اهمیت چندانی یافته است؛ چرا که با خیل عظیمی از بیکاران دانشگاهی مواجه شده‌ایم و نتوانستیم در چند سال اخیر به میزان قابل توجه از تحصیلکردگان دانشگاهی استفاده کنیم.
قمری با اشاره به جزییات برگزاری اولین دوره‌ آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی – تجاری و فناوری اظهار کرد: فراخوان اولین دوره این آزمون از شهریور ماه آغاز شد که در طی آن 60 هزار نفر در 266 عنوان شغلی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی برگزاری آزمون‌های استخدام بخش خصوصی را از جمله راهکارهای رفع چالش بیکاری عنوان کرد و یادآور شد: اولین دوره این آزمون در سال گذشته برگزار شد که برگزاری بعد از بررسی چالش‌های اشتغال بوده است.
دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی و تجاری و فناوری با بیان این که در دور اول این آزمون 20 هزار نفر برای مصاحبه شغلی به مرحله دوم راه یافتند، خاطر نشان کرد: از این تعداد 9 هزار نفر انتخاب شدند که از این تعداد منتخب 6 هزار و 300 نفر به شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور معرفی شدند.
قمری اضافه کرد:‌ در دومین دوره این آزمون در تلاش هستیم تا با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی تعداد استان‌های برگزار کننده این آزمون را افزایش دهیم.
به گفته‌ وی، در دومین دوره این آزمون شغل‌های با درآمد بالا و جدید که از سوی شرکت‌ها و صنایع تقاضاهایی داشتند، به این دوره از آزمون مشاغل، اضافه و برخی از آزمون‌های شغلی سال گذشته حذف شدند.
قمری زمان ثبت‌نام این آزمون را از شهریور ماه جاری دانست و افزود: مرحله غیر حضوری و اینترنتی این آزمون در آبان ماه و مرحله حضوری آن در آذرماه امسال برگزار خواهد شد.
دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی و تجاری و فناوری با تاکید بر این که طراحی و اجرای این آزمون مبتنی بر شایستگی‌های شغلی بومی احصاء شده در اولین دوره این آزمون بوده است، اظهار کرد: در این دوره علاوه بر ارائه آموزش‌های مهارت‌های نرم و راهنمای تخصصی به شرکت‌کنندگان، امکان معرفی به فرصت‌های شغلی شرکت‌های خارج از کشور فراهم شده است.
وی با بیان این‌که دومین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناوری در هشت دسته برگزار می‌شود، گفت: این هشت دسته شامل " هنر و رسانه و آموزش" ، " مالی و اداری"، " مهندسی"، "مدیریتی"، "بازاریابی و فروش"، "کارشناسی و ارائه خدمات" و " فناوری اطلاعات"، " فنی و اجرایی" است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید